Vraagtekens bij zonneweide ’158’ Sint Maartensbrug

• vrijdag 1 september 2017
  • Categorie: , , , ,
  • Schagen - De vergunningaanvraag van ondernemer Bernard Schuijt voor de realisatie van een zonneweide van maximaal 1,7 hectare met 7500 zonnepanelen aan de Grote Sloot 154 tot 158 bij Sint Maartensbrug stuit op vraagtekens bij de Stichting Kritisch Platform Ontwikkeling de Zijpe.
    Richard Zut
    Deze laat bij monde van Henno Dasselaar weten weliswaar voorstander te zijn van duurzame energie, maar dan wél met voorafgaand overleg met de omgeving. ,,En daarvan is hier geen sprake. Wéér niet, moet ik zeggen. Want net als met de eerdere windmolen (Molen 158) wordt door Schuijt ook nu aanvraag ingediend, zónder dat hij eerst ’s even aan zijn buren vraagt wat zij daar eigenlijk van vinden. Want het plan is wel weer erg dicht op woningen gesitueerd, en met een zonneweide van zo’n grote omvang heb je toch te maken met een uitzicht waar je als omwonende niet blij van wordt.’’

Overigens worden de plannen van de telefonisch nog niet voor een reactie bereikbare Bernard Schuijt dinsdagavond 19 september vanaf 19.30 uur nader toegelicht in dorpshuis De Uijtkijk. ,,Omwonenden hebben hiervoor per brief een uitnodiging van de gemeente Schagen ontvangen of krijgen deze nog’’, laat gemeentewoordvoerster Liesbeth Koning weten. De zonneweide moet komen rond de plek waar eerder de omstreden de onrechtmatig geplaatste Molen 158 na diverse rechtszaken op last van de Raad van State is verwijderd.

Noordhollands Dagblad

Zorro zei

Waarom een brief van de gemeente aan de omwonenden? En niet van Schuijt zelf? Wordt hij wederom door de gemeente in het zadel geholpen en zijn de omwonenden zijn voetenbankje?

Hij zit al in het zadel en een voetenbankje heeft hij ook niet nodig.
    Zijn corrupte vriendjes in het gemeentehuis van Schagen vervullen deze functie met verve.