Het klimaatdebat is ingewikkeld. Maar het is belangrijk, want het klimaatbeleid kost héél veel geld. De politiek beslist daarover. En de burger kiest de politici. Vandaar dat het belangrijk is dat het publiek zo goed mogelijk wordt geïnformeerd over deze materie.
Er zijn weinig terreinen waarover zo regelmatig en stelselmatig desinformatie wordt verspreid als ‘klimaat’. De politiek en de meeste media laten hun oren hangen naar de klimaatalarmisten, die hel en verdoemenis preken als gevolg van de opwarming van de aarde, die volgens hen overwegend van menselijke oorsprong is. Dat de opwarming zo’n twintig jaar geleden nagenoeg tot stilstand is gekomen, wordt genegeerd.
Bijna dagelijks wordt de klimaathysterie aangewakkerd door de MSM (zie bijvoorbeeld hieren hier), waarbij in ons land het NOS-journaal een prominente rol vervult, met Peter Kuipers Munneke en Gerrit Hiemstra als belangrijkste protagonisten.
Onlangs was Michael Limburg, vice-president van EIKE (‘Europäisches Instituut für Klima und Energie’) te gast bij Jasmin Kosubek van het TV-programma ‘Der fehlende Part’ (‘Het ontbrekende deel’) in een interview getiteld: ‘Klimaatbescherming is een absurd idee.’ Dat dit bij onze Oosterburen in een grote informatiebehoefte voorzag, moge blijken uit het aantal hits: in korte tijd meer dan 90.000!
In het interview legt Michael Limburg op een voor een lekenpubliek toegankelijke wijze uit waar het in de klimaatdiscussie en -beleid om draait.
Kijk, luister en geniet. Te zien op Climategate TV (bovenste balk).
Ook hier te zien.