Zelfs Forum voor Democratie verzwijgt 100 miljard euro energielastenverzwaring

• woensdag 5 oktober 2016
  • Categorie: , ,
  • Zelfs de nieuwe ‘rechtse’ partij Forum voor Democratie zegt niets over de grootste staatsuitgave in de Nederlandse geschiedenis die ondemocratisch is doorgedrukt: het ongeveer 100 miljard euro kostende Energieakkoord.

Gepost door Rypke Zeilmaker

Daarmee wil Henk Kamp (VVD) het door Brussel toegewezen ’14 procent duurzame energie’-doel halen voor 2020. Het Energieakkoord is zo de meest geslaagde propaganda-actie in de moderne historie. Wat dankzij marketing en diversie-strategie niet discussierbaar blijft, dat is namelijk HET kenmerk van effectieve propaganda.

En dus babbelen we eindeloos over de lengte van hoofddoekjes, transgender-rechten en Zwarte Piet. Maar niet over het waarom en de doelmatigheid van ‘duurzaam’, 100 miljard euro volgens ‘onze’ Delftse huisingenieur Theo ‘Thorium’ Wolters (72 miljard volgens Algemene Rekenkamer) zonder milieuwinst, zoals zelfs Tjerk LeugeWagenaar van Natuur en Milieu (en Stichting de Noordzee) toegeeft.

Die 14 procent is in 2009 aan ons toegewezen via de Renewable Energy Directive uit 2009. Landen als Groot Brittannie en Frankrijk lappen die doelen nu aan hun laars. Wat ook onbenoemd blijft is dat de regel een ontsnappingsroute bevat: Bij overmacht kun je andere oplossingen zoeken. In 2009 zette Frankrijk bijvoorbeeld in op de mogelijkheid van import van zonnestroom uit de Sahara. Maar die zandbak is nu van de IS vergeven. Diverse landen halen hun  toegewezen doel door met andere landen in ‘groene’ percentages stroom uit te wisselen. Wij kunnen het ook halen door windstroom-overschotten uit Duitsland te importeren, om maar iets te noemen.

Maar Kamp klampt zich met clientele uit de energiesector en bouwsector vast aan extra peperdure zeewindfarms, die de zakken vullen van Eneco, Dong, enz.

Lees hier verder

Bakker zei

Of het nou linksom gaat of rechtsom, het gewone volk zal tot de laatste cent uitgemolken worden ten gerieve van het grootkapitaal.
    Vroeger had je lijfeigenen en edelen en ten opzichte van die tijd is er nog niet veel veranderd, de slechtste tijd moet nog komen.