'Streven naar één grote lokale partij'

• maandag 31 oktober 2016

• Hollands Kroon - Anna Paulowna - Raadslid Henk-Jan Wittink en oud-Ladavoorman Rob Ravesteijn gaan 10 november de gemeente Hollands Kroon in om 'actieve en betrokken burgers' te bereiken die zich willen inzetten voor een nieuwe lokale politieke partij: Onafhankelijk Hollands Kroon.
    Mike Deutekom

„We zoeken mensen die willen dat het anders gaat dan nu het geval is. Want zoals het nu bij Lada gaat, en eigenlijk ook bij Senioren Hollands Kroon, is denk ik niet hoe veel inwoners van onze gemeente het voor ogen hebben", zegt Ravestijn.

Fout

De vroegere fractievoorzitter en medeoprichter van Lada kan zich niet vinden in de koers van de huidige fractie. „Ik heb altijd vierkant achter Henk-Jan gestaan en het is een grote fout dat de fractie heeft besloten hem eruit te zetten. Henk-Jan heeft
    zich misschien op een niet zo politieke manier geuit (via Facebook, red.), maar het was wel de waarheid. Als Lada wijs was geweest, waren ze gestopt met, deze coalitie in plaats van te breken met Henk-Jan. Ze zitten veel te vast in de coalitie als je geen kritiek meer mag leveren op een wethouder omdat dan de coalitieverhoudingen onder druk komen te staan."

Lokale partij

De oprichting van een nieuwe partij is volgens Ravesteijn een gevolg van de houding van Lada. „Ons streven is te komen tot één grote, onafhankelijke lokale partij. We hoopten dat met Lada te realiseren. Dat we nu opnieuw proberen te beginnen is dan ook uit nood geboren."

Ravesteijn hoopt op termijn Onafhankelijk Hollands Kroon met Lada, Progressief Hollands Kroon en eventueel Senioren Hollands Kroon samen te kunnen smeden.

Noordhollands Dagblad

Bakker zei

Een loffelijk streven van beide heren maar binnen de kortste tijd zal deze nieuwe poging ook teniet gedaan worden door een stel onbetrouwbare lieden die op slinkse wijze weten binnen te dringen. Gebrek aan opvoeding en onbetrouwbaarheid schijnt bij deze gemeente te horen, de goeden natuurlijk uitgezonderd, helaas zijn dat er bitter weinig.
    De burgemeester van deze gemeente geeft het voorbeeld hoe het niet moet, maar een kniesoor die daar op let.

Nieuwe wijn in oude zakken.

Stel voor om in het verkiezingsprogramma dan als eerste op te nemen.
    1. Herziening besluit tot opzetting van een AZC.