Huizen erbij in Anna Paulowna

• zaterdag 22 oktober 2016
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Anna Paulowna - 27 koopwoningen - Nieuwbouwwijk groeit = Wachtlijst voor Elshof Zuid

Martijn Gilsbertsen m.gijsbertsen@hollandme,diacombinatie.n1

In Elshof Zuid, de nieuwbouwwijk van Anna Paulowna, wordt naar verwachting rond kerst de eerste paal geslagen voor 27 extra woningen. De huizen - dertien rijtjeswoningen en veertien diverse typen 2-onder-1-kappers - worden gebouwd door aannemer Kuin uit Bovenkarspel in opdracht van projectontwikkelaar BPD.

Kavels

De uitbreiding van de wijk, een miljoenenproject, betreft de tweede en derde serie koophuizen. Eerder zijn op dezelfde locatie in Anna Paulowna al dertien woningen gerealiseerd en verkocht. Ook worden drie kavels aangeboden.

„In december hopen wij de grond beschikbaar te krijgen en bouwrijp te kunnen maken", aldus Mirjam Heilijgers, kopersbegeleidster bij Kuin. „Vlak voor of na de kerst denken we te kunnen starten met heien, ons streven is de huizen een jaar later op te leveren."

De eerste serie van dertien woningen is verkocht. Voor de tweede serie van veertien huizen,.die voor tussen de circa anderhalve en tweeënhalve ton in de verkoop gaan, bestaat een wachtlijst.

Optie

Heilijgers: „Bij de makelaars zijn veel geïnteresseerden geweest die een optie op een huis willen."

Noordhollands Dagblad