Havenregio nu betiteld als ’Noordzee Energie Toegangspoort’

• dinsdag 25 oktober 2016
  • DEN HELDER - Na de Engelstalige naam van het havenbedrijf is er nu ook een Engelse term voor het regionale havengebied: North Sea Energy Gateway.

Door Arie Booy - 25-10-2016,

Vrij vertaald betekent dat: Noordzee Energie Toegangspoort. Volgens directeur Jacoba Bolderheij van Port of Den Helder kan met dit nieuwe merk de regio beter internationaal worden gepresenteerd. De Offshorebeurs in Amsterdam werd dinsdagmiddag benut om de merknaam wereldkundig te maken. Gedeputeerde Jaap Bond en wethouder Edwin Krijns van Den Helder proostten op het nieuwe merk door twee puzzelstukjes van het logo in elkaar te laten vallen.
    Directeur Bolderheij: ,,De regio speelt met haar infrastructuur, ervaring, producten en diensten een belangrijke rol in de energiemarkt. Het is essentieel om een coherent beeld in de markt uit te stralen. Daarom hebben wij een krachtige nieuwe positionering geformuleerd, die ons helpt onze regio internationaal een gezicht te geven. De strategische ligging, de ruimte, het innovatieve bedrijfsleven en de aanwezigheid van kennis en logistieke verbindingen spelen hierbij een cruciale rol.”
    Naast het havenbedrijf hebben ook andere partijen de slogan omarmd. Den Helder Airport, haven- en scheepvaartvereniging HSV, Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord en Maritime Campus Netherlands gaan de term ook gebruiken in hun uitingen.
    Havenwethouder Krijns wil een denktank vormen die voor een onderbouwing van de nieuwe positie moet zorgen. Thijs Pennink van Ontwikkelingsbedrijf NHN zegt: ,,We moeten rekening houden met een lage olie- en gasprijs en toenemende concurrentie van andere havenregio’s. Daarom hebben we als regionale partijen de handen ineen geslagen. We hopen dat het dit gebied gaat versterken.”
    Noordhollands Dagblad