EU ratificeert klimaatakkoord

• zaterdag 1 oktober 2016
  • Categorie: , , ,
  • Brussel -  Ondanks Nederland  het nog niet heeft geratificeerd........
    Noordhollandsdagbladverslaggever Brussel

De EU-landen slaan de handen ineen om zo snel mogelijk het klimaatakkoord van Parijs te kunnen ratificeren. Als het Europees Parlement daar volgende week mee instemt, kan de akte van bekrachtiging namens dé EU in oktober in New York worden afgeleverd. Het verdrag kan dan in november in werking treden, ondanks dat de nationale parlementen van 23 lidstaten - waaronder Nederland - het nog niet hebben geratificeerd.

Dit zijn de EU-ministers van milieu gisteren tijdens een spoedbijeenkomst in Brussel overeengekomen. Staatssecretaris Dijksma zei 'blij' te zijn met het resultaat. Ze verwacht dat Nederland 'nog dit jaar' de ratificatieprocedure afrondt.

Uitstoot

In december kwamen in Parijs bijna tweehonderd landen overeen om de uitstoot van broeikasgassen tegen te gaan om de wereldwijde temperatuurstijging tot minder dan twee graden Celsius te beperken. Het verdrag kan in werking treden als 55 landen die opgeteld verantwoordelijk zijn voor minstens 55 procent van de wereldwijde uitstoot het akkoord hebben geratificeerd. De Europese Unie is nodig om de grens te halen.

Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Slowakije en Hongarije hebben de afspraken al in wetgeving omgezet.

Noordhollands Dagblad

h.oldeboom zei

In de vergadering der EU-goden is besloten de (welke dan?) klimaatverandering een halt toe te roepen. In zekere zin is dit voornemen een vorm van godslasterlijke hoogmoed die zijn weerga in zowel de gewone als mythische geschiedenis niet kent - en dat niet eens bedacht of beter gezegd mystiek aangevoeld door wierokende priesters met geheimzinnige prevel gebeden in donkere ruimtes maar door een stelletje statistiek interpreterende 'wetenschappers' die, als zij maar EEN factor over het hoofd zien er volledig naast kunnen zitten, en wier berekeningen/interpretaties door een meute politieke bureau moordenaars aangewend worden het volk op middeleeuwse Mea Culpa wijze de schrik op het lijf te jagen zodat zij zonder veel morren de afschuwelijk hoge belastingen betalen welke hen door de milieu Eichmannen wordt opgedrongen.