Commissie oordeelt over gedrag Nawijn

• vrijdag 28 oktober 2016
  • Hollands Kroon - Wieringerwerf - De vertfouwenscommissie van de gemeente Hollands Kroon gaat met burgemeester Jaap Nawijn (VVD) praten over zijn 'zure gekken'-uitglijder in de raadsvergadering van dinsdag.

Mike Deutekom m.deutekom@hollandmediacombinatie.n1

Dat is gisteravond besloten tijdens een bijeenkomst van de voorzitters van de verschillende fracties in de gemeenteraad. De vertrouwenscommissie, bestaande uit een aantal raadsleden, spreekt in beslotenheid met en over de burgemeester en rapporteert over zijn functioneren aan de commissaris van de Koning, Johan Remkes. Dat rapport wordt niet openbaar gemaakt.

Of er ook een openbaar debat komt over de opmerking van de burgemeester over de familie Lombaard uit Wieringerwerf is nog niet duidelijk. De oppositiepartij Christen-Unie vindt dat er ook in de raadszaal over moet worden gesproken, bij bijvoorbeeld de coalitiepartij en CDA en VVD is men terughoudend. De familie Lombaard is met hun advocaat in overleg over mogelijke juridische stappen tegen Nawijn. De burgemeester noemde hen dinsdagavond 'zure gekken' in een gesprek met de griffier, maar hij was vergeten dat zijn microfoon aan stond.

„We worden nu voor de hele regio als 'zure gekken' neergezet. Dit komt natuurlijk steeds weer terug", zegt Ronald Lombaard. „Samen met onze advocaat zijn we aan het bekijken of we er wat tegen kunnen doen en zo ja, wat."

Lombaard stelt dat zijn familie opzettelijk wordt tegengewerkt door de gemeente. De opmerking van Nawijn sterkt hem in dat idee.

Noordhollands Dagblad

__________________________________________________

Reactie van Rob Ravensteijn:

De commissie heeft een nieuw instrument: ARGU. 3 vragen kunnen gesteld worden.1 menselijke uitglijer. Excuus is voldoende. 2 motie van treurnis, geen nieuwe termijn. 3 motie van wantrouwen.stoppen per direct.
    Zo geef je burgers meer ruimte. De peiling is openbaar en de commissie voert uit, dan wel bereidt de uitvoering voor voor besluitvorming in de raad. Voorbeeld van participatie en bestuurlijke vernieuwing

h.oldeboom zei

Praten in een commissie?????; het is zijn verwaandheid en eigendunk die hem de das om doen. Sprekend is zijn gedrag in een heel recent filmpje met ondertiteling (Telegraaf meen ik) waarin hij niet alleen minachtend praat over fam. Lombaard maar ook opdringerig is tegen de griffier, op arrogante wijze handtekeningen plaatst zonder ook maar naar de documenten te kijken, domme dingen zegt over het geld dat hij wil hebben voor het ondertekenen van die documenten en van repliek gediend wordt door de griffier over het feit dat 'hij hiervoor wel dik betaald wordt' waarbij de griffier ook nog eens gekieteld wordt door Nawijn.
    Deze man van 64 is niet meer te veranderen en erger nog: zijn gedrag lijkt symptomatische voor het bestuur wat wij als bevolking over ons hebben afgeroepen.

Bakker zei

waarom een commissie instellen om een oordeel over deze onbeschofte en frauderende burgemeester instellen?
    We hebben een gemeenteraad die daar over behoort te oordelen en dat kan dan gewoon in het openbaar besproken worden, immers deze burgemeester Nawijn schoffeert de burgers toch ook in het openbaar?
    het zal wel weer met een sisser aflopen voor Nawijn, immers in ieder geval zijn vrienden van de VVD en het CDA zullen hem echt niet laten vallen. Lada en de Senioren zullen het zoals gewoonlijk met CDA en VVD eens zijn dus het zal hooguit uitdraaien op een standje.

Sam Kooy zei

Vertrouwenscommissie loopt aan de hand van Nawijn. Rapport niet openbaar. Nee, natuurlijk niet. Nawijn zal worden beschermd tot het bittere einde ! Uitslag bij voorbaat bekend.

Vertrouwenscommissie steekt na veel gehakketak durven ze net als bij zijn benoeming zonder aarzelen hun handen weer voor hem in het vuur te steken.
    Laat dit spel voor de Bühne maar achterwege de afloop is toch al bekend.

Rob Ravensteijn zei

Verplicht een microfoon om de hals (ingebouwd in ambtsketen) die permanent aan staat. Het gedrag komt voort uit het denken, daar gaat het om. Dat maakt politiek transparant en dan kunnen bestuurders ook afgerekend worden op hoe ze hun werk in hun hart hebben ingesloten. (Vlees en bloed hebben we allemaal)

P.v.d.Munnik zei

Wil je als politiek nog een heel klein beetje geloofwaardig overkomen laat dan als politiek een notaris een aantal namen trekken uit het inwoners bestand van Hollands Kroon en benoem die tot onafhankelijke commissie.
    Bij een commissie samengesteld uit de politiek hebben we weer hetzelfde incestueuze clubje politici en dat moet dan ook nog vertrouwelijk, stel je toch eens voor dat de burgers alles te horen krijgen, dat kan niet in een DEMOCRATIE.
    Waarover moet er eigenlijk geoordeeld worden, of Nawijn ongestraft fout mag declareren, inwoners van HK mag schofferen?
    Iedere werknemer in de particuliere sector was voor de vergrijpen allang op staande voet ontslagen.
    Als deze incapabele, onbetrouwbare burgemeester al weg moet is het met behoud van salaris tot aan zijn pensioen.

Het toppunt van: Wij hebben schijt aan de burgers van Hollands Kroon. (Hollands beerput.)

Wij, de burgers willen aanwezig zijn bij *de vertrouwenscommissie*!.

En nu opbokken met die Nazuurwijn.

Rob Ravensteijn zei