'Wethouders Hollands Kroon chanteren'

• dinsdag 15 december 2015
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Wieringerwerf - De wethouders Theo Groot en Theo Meskers van Hollands Kroon zetten campingeigenaar Jervin Tonneman onder druk om akkoord te gaan met een gewijzigde exploitatieovereen- komst voor camping Land uit Zee in Wieringerwerf. Dat schrijft de ondernemer op Facebook.
    Mike Deutekom

Volgens Tonneman, die ook eigenaar is van Jervin's Bouwchemie, het bedrijf dat voor de gemeente veel bruggen opknapt, wordt hij door de wethouders 'gechanteerd'. De gemeente heeft volgens Tonneman grond van de camping uit zijn overeenkomst gehaald om te verkopen aan een omwonende die die grond al enige tijd heeft toegeĆ«igend. „De gemeente is nalatig ge- weest met het toezicht houden en wil de grond nu doorverkopen aan de landjepikker. Daarvoor wil de gemeente de grond van de camping uit de exploitatieovereenkomst halen zodat zij niet handhavend op hoeft te treden", schrijft hij op de Facebookpagina van de camping.

Als de ondernemer niet akkoord gaat met de wijziging in de over- eenkomst, zou zijn bouwbedrijf mogelijk geen opdrachten meer krijgen van Hollands Kroon. Bij de gemeente Hollands Kroon wil men niet reageren op de aantijgingen van Tonneman. „Wij kunnen geen reactie geven omdat we in een juridische afwikkeling terecht zijn gekomen", zegt woordvoerster Chantal Kolleman van Hollands Kroon.

NHD

Hoeveel zou de gemeente jaarlijks kwijt zijn aan het voeren van rechtszaken tegen haar inwoners?
    Tellen we daar dan nog de kosten van juristen bij op plus de uren die het ambtenarenapparaat met de talrijke rechtszaken bezig is dan loopt de schade waarschijnlijk in de miljoenen.

Sam Kooy zei

Dit is dus het "gemeentebestuur", v.z.v. nog over bestuur kan worden gesproken, Hollands Kroon ten voeten uit !!!!! Mocht het verhaal juist zijn, en daar over kan geen twijfel bestaan, gezien de reactie van de gemeente, dan rest niets anders dan: chantage van de bovenste plank.

Wethouders Theo Groot en Theo Meskers van Hollands Kroon zelf de gerechtskosten laten betalen als er inderdaad sprake is van Chantage. De ambtenaren die voor het karretje van de wethouders zijn gespannen, of andersom, meteen ontslaan als ze een kwalijke rol hebben gespeeld.