Koning herbenoemt burgemeester Koen Schuiling in Den Helder

• woensdag 2 december 2015
  • Categorie:
  • DEN HELDER - Koen Schuiling is per 1 januari 2016 voor zes jaar herbenoemd als burgemeester van Den Helder. Koning Willem Alexander heeft de voordracht van Commissaris der Koning Johan Remkes officieel bekrachtigd.

Door Ronald den Boer - 2-12-2015,

Schuiling (Rotterdam, 2 februari 1959) is sinds 1 januari 2010 burgemeester van de marinestad. Daarvoor was hij VVD-wethouder van de stad Groningen en werkte hij onder meer als associƩ bij consultant- en adviesbureau Boer & Croon.
    Schuiling is sinds 1994 - toen Jan Gmelich Meijling halverwege zijn tweede periode staatssecretaris van defensie werd - de eerste burgemeester die een nieuwe periode in Den Helder wil en als zodanig is herbenoemd.
    Hij is in ruim twintig jaar ook pas de tweede burgemeester die zijn eerste periode volledig heeft uitgezeten. Dat laatste is alleen Willem Hoekzema gelukt.
    Eind juni ging een meerderheid van de gemeenteraad al akkoord met de herbenoeming van Schuiling. Alleen een aantal leden van de huidige oppositie stemde destijds tegen.

NHD

Dus "onze" Koning doet ook nog "serieus" werk voor z'n veel te dikke salaris?