Protestactie FNV tegen zorg in Hollands Kroon

• zaterdag 21 november 2015
  • Hollands Kroon - Het actiecomité 'Red de zorg Den Helder/Schagen' van FNV Zorg en Welzijn voert vandaag en woensdag actie in Hollands Kroon.

Vakbondsleden zijn van plan met een geluidswagen door de straten te rijden om duidelijk te maken dat zij het een rampzalig besluit vinden dat Hollands Kroon de huishoudelijke hulp stopzet. Ook heeft de FNV grote vragen over het plan om de coördinatie over uitvoering van alle zorgtaken in de gemeente uit handen te geven en over te dragen aan één bedrijf.

Er worden tevens flyers uitgedeeld met instructies om bezwaar te maken en handtekeningen verzameld voor een volkspetitie. De protestactie van de vakbond begint beide dagen om 10.00 uur bij het gemeentehuis De Ontmoeting in Anna Paulowna. Vanaf dat verzamelpunt wordt zaterdag koers gezet naar in ieder geval Nieuwe Niedorp. Dit omdat de PvdA Hollands Kroon die ochtend daar ook bij inwoners langs de deuren gaat om met hen in gesprek te gaan.

NHD