Statenleden naar molen De Ambtenaar

• woensdag 24 juni 2015
  • Categorie: , , ,
  • MEDEMBLIK - Leden van Provinciale Staten van Noord-Holland krijgen op 14 september een bustour langs de gebieden in Medemblik waar plannen zijn voor windturbines.

Door Connie Vertegaal - 24-6-2015,

De gemeente en de Stuurgroep Tegenwind willen zo de politici op andere gedachten brengen over de plannen voor megawindmolens in de gemeente Medemblik. Vooral in Zwaagdijk-Oost en Westwoud maken bewoners zich zorgen. Daar hoeft windmolenpark West-Frisia als enige niet te voldoen aan de eis dat er 600 meter afstand moet zitten tussen de woningen en de molens.

Maria Weeber van de Stuurgroep Tegenwind: ,,We gaan daarom met de Statenleden op 400 meter bij molen De Ambtenaar vandaan staan. Dan kunnen ze zien hoe een impact zo’n molen heeft op de omgeving.’’

NHD