Meeste Julianadorpers zijn tegen windmolens in Koegras

• maandag 20 april 2015

• JULIANADORP - De eerste resultaten van een enquête in Julianadorp over windmolens in Koegras zijn weinig bemoedigend voor de initiatiefnemers, windmolenvereniging De Eendragt. ’Een zeer grote meerderheid’ is tegen het beoogde windpark, stelt voorzitter Jos van Alberink van Belangenvereniging Julianadorp (BVJ).

Door Ed Dekker - 20-4-2015,

Eerste resultaten van enquête in Julianadorp
    T
    ot 1 mei kunnen de 325 leden van BVJ hun mening geven over het plan voor zes turbines van maximaal 150 meter hoog (tot topje hoogste wiek). Op het evenement Springfair zondag zijn de eerste vijftig enquêteformulieren ingevuld.
    ,,Wij verwachten dat het uiteindelijke resultaat nauwelijks zal afwijken van deze eerste geluiden’’, zegt Van Alberink. Landschapsvervuiling en twijfel aan de noodzaak zijn de meest genoemde motieven. De BVJ zal de uitslag van de enquête het gemeentebestuur aanbieden.
    Of de molens in Koegras komen, hangt allereerst af van Defensie. Voor hoge bouwwerken nabij vliegveld De Kooy is ontheffing nodig. De provincie praat op 23 april met Defensie. Een week later, op 30 april, heeft De Eendragt overleg met beide partijen. ’Haarlem’ heeft Koegras aangewezen als potentiële molenlocatie.
    Krijn Harte van De Eendragt noemt landschapsvervuiling ’subjectief’. Over de noodzaak van windenergie zegt hij: ,,Ook onze kinderen hebben stroom nodig. Fossiele brandstoffen raken op.’’
    Een groep van veertig windmoleneigenaren in Noord-Holland heeft zich volgens Harte al gemeld om deel te nemen in het Windpark Koegras.

NHD

Ongeveer 40 van de hoeveel duizend inwoners,dus een democratische meerderheid.

Ongeveer 40 personen is een ruime meerderheid van duizenden Julianadorpers ?

Van Alphen zei

"Krijn Harte van De Eendragt noemt landschapsvervuiling ’subjectief".

Krijn Harte is een smerige leugenaar want hij weet als geen ander dat windenergie alleen maar gebaseerd is op subsidies en de smerige leugens van lieden als Krijn Harte die hun zakken vullen aan dat mega windmolenbedrog. De onnozele burger is het kind van de rekening.

Van Alphen zei

Beste reageerder no.1
    Zoals gewoonlijk zullen mensen die direct te maken krijgen met de in dit geval 6 turbines reageren, veel mensen die er indirect mee te maken krijgen zal het een zorg zijn, die gaan pas protesteren als hun energie rekening met €100,00 per maand omhoog zal gaan om de subsidies te kunnen betalen. Het is het aloude principe van "verdeel en heers".

Anoniem nr. 1 is een domme gans!