De Judas in de gemeenteraad van Hollands Kroon (2)

• zondag 8 februari 2015
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon – Hollands Kroon koos de ‘geschikte deskundige’ om locatie 4 er door te krijgen.

(Deel 2)

Ach gut, die stumperd van een J.P. de Groot (CU) is nog steeds tegen locatie 4 van het trafostation bij   't Veld en de Weel, maar hij heeft wel VOOR gestemd omdat het college het allemaal zo helder en duidelijk uitgelegd had? Waarom bleef hij dan niet gewoon zitten maar vroeg daarentegen 2 MINUTEN SCHORSING aan om D’66 over te halen VOOR te stemmen? Wat had zijn stemming/mening met die van D’66 te maken? En dat helder en duidelijk van het college; het wordt hoe dan ook locatie 4!

Andere locaties?

Nu heeft er na het stuk over ‘de Judas’ iemand bij Stichting JAS kenbaar gemaakt een oplossing te hebben. Hij bezit land voor een trafostation in het gebied. Deze man is niet benaderd. Opmerkelijk! Het bewuste stuk land ligt in de gemeente Schagen en Hollands Kroon zou daardoor inkomsten derven.

Gemeente Niedorp heeft destijds locatie 4 helder en duidelijk afgewezen en Lia Franken, de wethouder die na de fusie deze klus erbij kreeg, sprak er bij de eerste raadsvergaderingen heel onhelder en heel onduidelijk over dat uitsluitend locatie 4 DE plek was; en dat is zo gebleven.
    Vervolgens hebben twee landschapsarchitecten niet serieus te nemen rapporten gemaakt en vervolgens heeft de bestuurskundige In ‘t Veld een rapport geschreven à raison van
    € 30.000 wat erop neer kwam dat het toch locatie 4 werd, ondanks het feit dat hij het geen goede locatie vond.

In 't Veld

Ja, voor wie is deze locatie nu de beste? Zeker voor in ’t Veld, die toucheerde een leuk sommetje voor deze, vanuit ZIJN achtergrond zuiver bestuurskundige benadering van de kwestie. Roel is aangewezen door de gemeente, is van PvdA huize met ongetwijfeld een fantastisch milieu netwerk hebben. Maar ja, waarom had de bevolking geen inspraak bij de keuze van deze 'deskundige'? En wat voor een deskundige? Minimaal had een elektrotechnische hoogspanningsingenieur deze klus moeten uitzoeken. Uiteindelijk gaat het er immers om dat het trafo-windmolenstroom regelstation onder of bij de hoogspanningslijn moet staan. Dat is de hamvraag en hoe dichter bij, hoe goedkoper?! Want dat spaart geld; gelooft u dat nu echt? Bij elk groot infrastructureel project worden bebouwings-risico’s meegenomen en vertraging door bebouwing worden vermeden door erom heen te gaan; men neemt die risico’s gewoon niet en heus, voor die elektronen in de buitenste schil van het koper maakt een kilometertje meer of minder niet uit.

Nee, men heeft voor In ‘t Veld gekozen omdat hij de ballen verstand heeft van elektriciteit transport. In ’t Veld had de voorkeur omdat hij een bestuurskundige, bestemmings-planmatige figuur is, met de gewenste politiek verweven belangen. Hier had een elektrotechnische ingenieur op zijn plaats geweest die het ONTWERP van het plan had moeten beoordelen en niet de keuze van de locatie omdat dat irrelevant is in technisch opzicht. Maar zo’n ingenieur kijkt niet naar belangen en dat deed Roel wel en schreef een mooi rapport waarin B&W zich goed konden vinden immers vooraf was bepaald, als er geen goede locatie gevonden werd, dan bleef het locatie 4 en zo konden de vooropgezette plannen voortgaan.

En dan die in ‘t Veld met zijn artikel in Binnenlands Bestuur dd. 21-09-2009 met de titel 'Bekwame burger redt democratie'. Van dat artikel blijkt niet veel uit Roel’s handelswijze in Hollands Kroon. Het moet een zuivere geld- en subsidie kwestie zijn geweest, binnen welks kaders het rapport geschreven werd en wellicht gerelateerd aan de verkoop van bijvoorbeeld NUON door de provincie aan Vattenfall welke laatste een paar leuke dingetjes bedongen moet hebben bij die aankoop van het vet geprijsde NUON.

NUON/Liander/Tennett wilden locatie 4 en hebben die gekregen. CU en D’66 hebben volledig meegewerkt omdat het college het allemaal zo helder en duidelijk uitgelegd heeft zonder uiteraard op de belangen van de bewoners te letten door een echte deskundige i.o.m. de bevolking in te schakelen. CDA, VVD en PvdA hebben natuurlijk ook VOOR locatie 4 gestemd, dat was direct duidelijk.

Motie

Een opmerkelijk actie van oppositiepartij PvdA; ze dienden een motie in waarin gezegd werd:
    ‘Spreekt zijn vertrouwen uit in het gehele college en het genomen besluit van 16 december 2014 (Locatie 4).’
    Maar dan val je echt van je stoel als alle partijen hier VOOR stemmen. Moeten we dit hele spel nog serieus nemen?

Nawoord:
    Ongetwijfeld heeft u onlangs een energielabel in de bus gekregen; ook al iets wat de bevolking zo maar aanvaarden moet. Maar het kan ook andersom; wij kunnen de politiek een betrouwbaarheidslabel geven en  bij de komende verkiezingen ze hier voortdurend mee confronteren:

CU en D’66 in Hollands Kroon krijgen het label G - niet voorlopig maar definitief.

Redactie JAS

Overzicht dossier TRAFOSTATION

En zo is het!

Er zijn genoeg alternatieve lokaties en oplossingen aangedragen maar ze kijken er niet eens naar. Deze hoeven niet eens zoveel meer kosten.

Het huidige College en raadsleden willen de extra pensioenen van Lia Franken en V.d Laan niet in de weg zitten.

Men laat de slager zijn eigen vlees keuren en zegt vervolgens tegen de burger dat er absoluut geen andere alternatie locaties voorhanden zijn.
    En de bestuurders vertrouwen het College volkomen. Ook nu steekt iemand z'n handen domweg in 't vuur zonder hier meerdere partijen een oordeel over te laten geven.
    De Groot heeft groot vertrouwen in deze personen net als sommige collega raadsleden.

Vertrouwen? Eigen belang, een bonus dat denk ik eerder. Het is gewoon een spelletje wat ze spelen. Anders gaan ze wel met T/L en de evt. Mensen van de alternatieve lokaties om tafel zitten.

Direct na de uitslag van het stemmen zei ik dat ik nooit meer ga stemmen, vooral door en met dank aan het laffe gedraai van CU en D66. Nu twee weken later ben ik nog niet van gedachten veranderd. Op wie zou je moeten stemmen? Wie het weet, die mag het zeggen. Wie kan mij van gedachten doen veranderen? Ik was altijd degene die iedereen probeerde te overtuigen of toch wel te gaan stemmen. Maar ik sta nu helemaal aan de andere kant.

Laatste anoniem: er is slechts 1 partij in Nederland die nog iets met de Nederlandse bevolking opheeft en dat is nou precies de partij die door de overige politieke partijen in het verdomhoekje wordt geplaatst. Als u over een heel klein beetje intelligentie beschikt kunt u zelf wel verzinnen welke partij dat is.

Een voorbeeld: de gaskraan in Groningen moet dicht omdat er gevaar voor instorting van de woningen van de Groningers bestaat. Volgens de regering kan dat niet omdat het 2 miljard gaat kosten. Diezelfde regering wist niet hoe snel ze 1 miljard moesten overmaken naar de EU omdat er een nieuw rekenmodel was geïntroduceerd wat inhield dat bij het BNP nu ook de miljarden crimineel geld worden geteld, dus u mag meebetalen aan de inkomsten van wat de criminelen binnenharken, alles ten behoeve van de ongekozen dictators in Brussel.

En ander voorbeeld: de grenzen staan wagenwijd open, mensensmokkelaars brengen scheepsladingen met economische gelukzoekers naar Europa, veel van die personen zijn IS terroristen die binnen niet al te lange tijd aanslagen in o.a. Nederland zullen plegen. Met de instroom van kansarmen zijn vele miljarden gemoeid, daar is wel geld voor, maar niet voor onze ouderen die liggen te bekommeren in de tehuizen en niet voor de mensen in Groningen.

Begrijpt u het nu, of is het kwartje nog niet gevallen????????????????????

Stem allen PVV. Is belangrijk. Vanavond in Denemarken weer iemand dood door een
    moslimgroep.

Ja, en wat gaat de pvv er dan aan doen? Deze zal het alleen maar erger maken! Er wordt al genoeg haat gezaait van ALLE kanten! En wat heeft dit met dit onderwerp te maken?

P. Dekker zei

Laatste anoniem, u bent niet goed bij uw hoofd. Volgens mij wordt ons een haatdragende cultuur opgedrongen die niet bij een westerse samenleving past. Men hoeft maar om zich heen te kijken en zal helaas moeten constateren dat de moslims ons niet alleen afmaken, maar onderling maken ze elkaar bij tienduizenden tegelijk af, of leest u geen kranten? Het benoemen van een probleem is iets anders als haatzaaien. Wat u met uw domme gezwets probeert te doen is het goedpraten van gigantische misstanden in de westerse samenleving. U verdient uw geld zeker in de hulpverleningsindustrie?
    Wat u doet is wegkijken en het probleem laten voortetteren, net zo lang tot het te laat is en u en uw kinderen(de mannen) met een lange jurk aanlopen en de vrouwen in een zwarte tent. Nog gelezen? “Isis hakt handen af” https://ejbron.wordpress.com/2015/02/14/isis-hakt-handen-af-van-vrouwen-met-mobiele-telefoons/
    Misschien is het verstandig voordat u weer een dergelijke stupide opmerking maakt om eens wat verder te kijken en luisteren als wat de NOS staatspropaganda u wijs probeert te maken, het is te droevig voor woorden dat wij aan dergelijke propaganda € 700.000 moeten betalen.
    Probeer dit ook eens te lezen als u zich over uw haat naar de autochtone medemens kunt zetten : https://ejbron.wordpress.com/2015/02/15/eindelijk-europese-leider-benoemt-na-kopenhagen-de-donkere-ideologie/ en dit https://ejbron.wordpress.com/2015/02/15/hongarije-voor-de-hongaren-behouden-minister-president-viktor-orban-spreekt-zich-uit-tegen-immigratie/ en dit https://ejbron.wordpress.com/2015/02/15/oostenrijk-asielzoeker-met-6-kinderen-krijgt-e-3-35596-per-maand/ en dit https://ejbron.wordpress.com/2015/02/15/aan-alle-joden-in-europa-israel-ontvangt-jullie-met-open-armen/
    Of bent u soms ook een Jodenhater?
    Op internet zult u de waarheid aantreffen, een waarheid waar de Nederlandse media over het algemeen een verschrikkelijke hekel aan heeft.

Allemaal leuk maar dit gaat toch niet meer over het trafostation?

Het klopt dat er is wat is afgedwaald van het artikel betreffende het trafostation, maar de PVV is de enige partij die zich nog iets aantrekt van de problemen van Nederlanders, ook de problemen met de windmolens, vandaar waarschijnlijk het advies om PVV te stemmen. We kunnen natuurlijk niet ontkennen dat buiten de problemen met windmolens nog een levensgroot in Nederland is, maar eigenlijk in heel Europa speelt dat en ook daar is de PVV duidelijk over. De opmerking van een anoniem dat de PVV alleen maar haat zaait is ongepast en gespeend van iedere werkelijkheid.

h.oldeboom zei

Dat een partij als de PVV en lokale partijen steeds prominenter op de voorgrond treden is niet de schuld van die partijen maar de schuld van het politieke etablissement . Het politiek etablissement als CDA, VVD, CU , PvdA D'66 en anderen hebben ZELF de situatie geschapen waarin de roep om verandering ontstaan is. Zij hebben die roep om verandering gewoon genegeerd; sterker nog zij hebben die roep gebagatelliseerd en gepoogd deze belachelijk te maken. Zij zijn zo arrogant geworden dat de fraude van een VVD kamerlid (alweer) afgedaan wordt als een akkefietje ( hij betaalt toch terug!?). Wat arrogantie betreft is de toewijzing van locatie 4 een verdere ontwikkeling in de afbraak van wat vroeger een lokale democratie poogde te zijn maar thans meer weg heeft van een belangenvereniging met als dekmantel de naam gemeenteraad.

P. Dekker zei

Mijnheer Oldeboom, u heeft volstrekt gelijk en om het in de buurt te houden kunnen we de besluitvorming over het trafostation in Hollands Kroon vergelijken met de besluitvorming over de windmolen van Schuijt,wethouder V.d.Veek en de Graaf in de gemeente Schagen. Het is een pot nat van politici die elkaar de hand boven het hoofd houden en waar mogelijk frauderen.

Sas-Place zei

Kom eens kennismaken met de PVV fractie, op campagne door de provincie, in maart wordt er spreekuur gehouden. Ook kritische kiezers zijn welkom om eens in gesprek te gaan met PVV-ers. De PVV is een gevaar voor de gevestigde orde en de burgermeester-partijen. In de media wordt een eenzijdig beeld gegeven. Overtuig u zelf, en kom naar een spreekuur, nader aangekondigd op deze website.