Gloort er een nieuwe ‘West-Friese’ vrijheid en democratie?

• dinsdag 25 maart 2014
  •  Hollands Kroon – Nabeschouwing gemeenteraadsverkiezingen HK 2014

Tja, je zult maar in de polder wonen, al aardig op leeftijd en je wilt je huis verkopen. Helaas, dat wordt moeilijk. Wij HADDEN een coalitie bestaand uit VVD, CDA en PvdA die het zo mooi en leuk vonden vlak bij Uw huisje een windmolen of trafostation neer te plempen en weg is de vraagprijs die u in deze moeilijke huizenmarkt in gedachten had. Als er ooit een coalitie in deze gemeente was die NIETS met de burgers op had dan was het de coalitie VVD, CDA en PvdA wel.

Tja, je zult als VVD bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 TEGEN windmolens geweest zijn en bij het aangaan van de coalitie met CDA en PvdA plotseling faliekant VOOR zijn om op de burgers die in de buurt van die ondingen wonen, de marktwerking los te laten zodat zij gedwongen zijn voor dramatisch lagere prijzen hun hok in de verkoop te doen.

Tja, je zult maar in de oppositie zitten met een VVD‘er als burgemeester die tijdens de raadsvergaderingen als spooklid de coalitie steunt en er geen been in ziet tegen een oppositiepartij als LADA de opmerking te maken: Pas op hoor (met wijzend vingertje) , als hem eens iets niet beviel wat Ravensteijn van LADA naar voren wilde brengen.

Tja, je zult maar een betoog in de raadvergadering als oppositiepartij houden om telkenmale door de wezel Swaag (VVD) met hulp van spooklid Nawijn (VVD) ‘vakkundig’ onderbroken te worden.

Tja, je zult als VVD wethouder Meskers tijdens een raadsvergadering vanuit het publiek de opmerking “Dat lieg je”, naar je hoofd geslingerd krijgen waarop Meskers doodgemoedereerd zegt: Ik neem het voorstel terug.

Tja, je zult als VVD wethouder Bijlstra zo erg met gebouwen in je maag zitten die overtollig geworden zijn wegens de fusie HK dat je als coalitiepartij, voordat het Accommodatie beleid door de raad is goedgekeurd, alvast een aantal van die hokken aan enthousiaste groeperingen weg wilt geven. (verkopen voor €1).

Tja, je zult als Progressief Wieringermeer door ‘een VVD-vrouwenhater’ steeds maar weer belachelijk gemaakt worden.

Tja, je zult als LADA (hr. Ravensteijn) voor aanvang van de raadsvergadering de leden van VVD en CDA de gebruikelijke hand willen geven, wat heel moeilijk is omdat deze lieden het dan elke keer plotseling vreselijk druk hebben belangrijke informatie aan elkaar uit te wisselen, waardoor op Ravestijn geen acht kan worden geslagen en men hem maar laat staan.

Tja,  PvdA-wethouder van Dijk wat moet je daar mee. Hij is meermalen betrapt op leugens. En als je zo makkelijk liegt heb je je hierdoor voor de toekomst reeds geheel buiten spel gezet. Mooie praatjes in de  raad: De scholenkwesties in Slootdorp en Hippolytushoef  en natuurlijk zijn rol in de Dierenopvang. Participatie heeft hij nog nooit van gehoord. Voor altijd afgeschreven.

Tja, dan blijft coalitiepartij CDA over in deze treurnisreeks; als er een tiran is die met geweld alle windmolens, trafostations en wat dies meer zij met list en bedrog en gebruikmaking van door de belastingbetaler opgebrachte gelden voor ‘onpartijdige’ onderzoeken door haar welgevallige en bekende bureau ’s en professoren erdoor gedrukt heeft, dan is het CDA-wethoudster Franken wel. Deze tante moet ongelooflijk veel hoogstaand en voor een gewoon mens niet te vatten inzicht in het christelijk geloof hebben om op deze wijze te willen besturen. Gelukkig dondert deze taart op, want erger had zij het voor het CDA niet kunnen maken en als zodanig is het verlies van het CDA nog veel te gering.

Tja, je zult als Seniorenpartij en LADA plotseling maar net zoveel stemmen in de raad hebben als de drie vroegere coalitiepartijen samen. Doe Uw best en ga liefst niet met een van deze drie ratten in zee; zij zijn gepokt en gemazeld in gemene streken en zitten verankerd in het ambtenarenapparaat van Anna Paulowna (Pardon, dat moet HK zijn natuurlijk).

Ons idee is dat als U nu eens rekening ging houden met de burgers in de beleidsbeslissingen dan zijn wij al een heel eind; daar was de gemeenteraad immers altijd al voor bedoeld. Dat namelijk is datgene waarin het ‘Ancien Regime’-CDA/VVD/PvdA de laatst decennia volledig gefaald heeft omdat zij werken met voor de burgerij onzichtbare opdrachten uit Den Haag/Haarlem en niets anders doen dan in het geniep de procedures/regelingen/methoden etc. om weet ik welk doel te bereiken, voor te bereiden en de burgers/overige raadsleden voor voldongen feiten te stellen.

CDA, VVD en PvdA hebben aangetoond en bewezen niet op een democratische wijze de gemeente te kunnen en willen besturen.

Redactie Stichting JAS

Voor de nieuwe coalitie komt er zoveel ellende op het pad, deels door de nieuwe taken die de regering ze oplegt en deels door alle ellende die boven tafel zal komen na tientallen jaren wanbeleid door PvdA, CDA en VVD, dat het misschien wel verstandiger is om de kat uit de boom te kijken, immers als nieuwe partij voor zulke problemen gesteld te worden zal problematisch worden. De veroorzakers van alle ellende kunnen hun handen in onschuld wassen en achterovergeleund op de resultaten van de door hen veroorzaakte ellende gaan zitten wachten.

Als LADA en Senioren verstandig zijn stellen ze bij het formeren van een nieuwe coalitie spijkerharde eisen, worden die niet ingewilligd laat dan PvdA, CDA, VVD, aangevuld met het nietszeggende D'66 en dat windenwaaiertje van de CU de kar maar gaan trekken, gegarandeerd dat daar ellende van komt. Als D'66 en CU, tenminste als ze enig fatsoen in hun donder hebben, inzicht gaan krijgen in de vriendjespolitiek en corruptie binnen de huidige coalitie dan is het slecht voor te stellen dat ze hun handtekening in de nabije toekomst onder dubieuze besluiten gaan zetten, dus oorlog komt er zeker.
    Daarna zullen VVD, CDA en PvdA nog verder verzwakken, immers het is slecht voor te stellen dat de onwetenden die nu nog op deze dubieuze partijen hebben gestemd dat weer zullen gaan doen, zoveel kiezers kunnen nooit zoveel belang hebben bij die 3 partijen, dat is slechts aan enkelingen voorbehouden die hun knip kunnen vullen vanwege de vriendjespolitiek, of niet mijnheer Meskers, mijnheer van Dijk en last but not least ons aller Lia Franken en natuurlijk niet te vergeten onze onovertroffen burgemeester in het kwaad Jaap Nawijn?

Goh, ik had dit geschreven kunnen hebben! Ik zou de woorden wezel, taart, spooklid etc. niet hebben gebruikt.
    Eén en al herkenning. Ik woon regelmatig een raadsvergadering bij en ben er meerdere keren getuige van geweest hoe respectloos de coalitiepartijen (vooral VVD en CDA) omgingen met hun mede(oppositie)raadsleden. Ook het aanschurken van D66 en CU tegen de coalitiepartijen heeft me vaak verbaasd. Het over en weer geknipoog (D66 - VVD) heb ik vaak zien gebeuren. En inderdaad een burgemeester die vaak niet boven de partijen staat. B&W en RAAD: Van lichaamstaal valt veel af te lezen!!!
    Landelijk gezien ben ik blij met de winst van D66, maar lokaal (nu nog) niet. Dat moeten ze eerst maar eens bewijzen.

De schrijver van dit stuk verdient een Koninklijke Onderscheiding voor zoveel durf om eindelijk eens de waarheid te schrijven over dat zooitje onbeschofte en onbetrouwbare hufters.

Het is de vraag of Dhr. Ravestein en zijn LADA, maar ook de Senioren niet veel te veel fatsoen hebben om weerstand te kunnen bieden aan de achterbakse streken van lieden van VVD, CDA of/en PvdA voor wie het eerder gewoonte als uitzondering is om achterbakse streken uit te halen, ze zijn er mee geboren.

Het gros van de inwoners van Hollands Kroon had dit artikel geschreven kunnen hebben. Zij denken in dezelfde trant als het artikel. De uitslag van de verkiezingen bevestigen dat. Maar aan die inwoners hebben VVD PVDA CDA maling. Zij zitten er voor het eigen belang en om de netwerken te voeden die meespelen in het spel om er zelf beter van te worden. Allen over de rug van de burger heen. De enige redding voor de Nederlandse samenleving is nog dat bovengenoemde partijen, inclusief de andere partijen zoals D66, Groenlinks, Gristenunie van binnenuit gereinigd worden en dat alle elementen die niet integer zijn, een voor wat hoort wat mentaliteit hebben verwijderd worden uit de politiek. Om te beginnen op lokaal niveau naar boven toestromend richting provinciaal, landelijk en de EU>

Sam Kooy zei

Geachte redactie JAS: stuk is uit mijn hart geschreven. Kan het niet beter. Ik zou zeggen: opdonderen met die ouwe handel en zorgen voor een college met gevoel voor mensen en een luisterend oor naar het gepeupel !