Circa 1000 demonstranten tegen megastallen

• zondag 19 mei 2013
  • Categorie:
  • AMSTERDAM - Ongeveer 1000 mensen lopen zaterdag in Amsterdam mee in een demonstratieve optocht tegen de megastallen en de intensieve veehouderij.
    Voordat de tocht vanaf de Dam begon, was er een debat tussen vier Tweede Kamerleden. Mail Print Foto: ANP Lex van Lieshout Proefabonnement, 10 weken € 30,-! De organisatoren zeiden dat de manifestatie in goede sfeer is verlopen.

Tijdens de optocht liepen de demonstranten met spandoeken en riepen leuzen door megafoons. Na afloop hebben op de Dam nog een aantal sprekers hun bezwaren tegen de megastallen toegelicht. Het was het tweede jaar op rij dat er actie werd gevoerd in Amsterdam tegen de intensieve veehouderij en megastallen. De actie

'We zijn het Mega Zat' werd onder meer georganiseerd door Wakker Dier en Milieudefensie.
    De PvdA, SP, GroenLinks en Partij voor de Dieren steunden de demonstratie.

De organisatoren zeggen dat er volgend jaar in Amsterdam weer een manifestatie komt.

We willen geen vieze plofkippen meer als consument maar de overheid laat steeds meer van dit soort kippenfabrieken bouwen. Als er maar geld mee te verdienen is.
    In brabant kun je niet meer wonen van de stankoverlast.
    Hier in de buurt van Schagen wil een of andere debiel 2000 VARKENS, ja U leest het goed: 2000 varkens neerzetten en die boer noemt het dan een BIO BOERDERIJ. Tegenwoordig proef je alleen maar stront als je varkensvlees eet.
    Het zijn gewoon de AMBTENAREN DIE STEEKPENNINGEN KRIJGEN! Hoe kun je anders als weldenkend mens hier toestemming voor geven?

Vroeger had je in de bioscoop de BIO BUS; dat was een collecte voor gehandicapte kinderen.
    Dit kun je dus nu op de BOEREN toepassen.

De plofkip gaat verboden worden maar we zetten wel kippenflats neer!?
    Zolang ons proletenvolk dit soort viezigheid eet redden we het niet.