’Kooyhaven kan in een apart bedrijf'’

• vrijdag 23 oktober 2009
  • Categorie:
  • 23 oktober 2009

Breezand - Het gebied rond de toekomstige Kooyhaven in Bree­zand hoeft niet per se te worden ingelijfd door Den Helder.
    Bur­gemeester Kees Vriesman zegt dat er tal van manieren zijn om de zeggenschap over dat indus­trieterrein in de gemeente Anna Paulowna te regelen. Bijvoorbeeld door het onder te brengen in een apart bedrijf.

Lea Lahey is lid van de bewoners-commissie uit Breezand: „Wij zijn tegen inlijving van dit ge­bied door Den Helder. Anna Pau­lowna is zorgvuldig omgesprongen met de procedure. Als Den Helder straks de zeggenschap krijgt, weten we niet wat ons bo­ven het hoofd hangt. We willen erop kunnen vertrouwen dat wat is afgesproken ook zo wordt uit­gevoerd. Onder andere de groen­strook nissen de Kooyhaven en de bebouwing aan de Schorweg."

Burgemeester Vriesman van Den Helder zegt dat de angst voor een erg milieuonvriendelij­ke bedrijventerrein onterecht is. „We willen een groene stroom­haven. Die is niet alleen energie­zuinig, maar ook duurzaam. We staan niet toe dat er milieuver­vuilende bedrijven komen."

Bron: NHD