Manege RAP nog altijd voer voor advocaten

• maandag 10 januari 2005
  • 18 januari 2005 - Anna Paulowna  -  L. Franken wijst erop dat de gemeente een kale bak verhuurt.

Hoewel de Stichting Ruitersport Anna Paulowna per 1 januari is ontmanteld, blijven de problemen in de manege voortduren. Het bestuur van de Amstelmeerruiters heeft in een felle brief aan het college nadrukkelijk voor de aanval gekozen.

Om de al jaren durende problemen rond het paardensportcentrum voorlopig in goede banen te leiden, heeft het gemeentebestuur een beheercommissie in het leven geroepen. Maar voordat deze raad van wijze mensen een woord met elkaar heeft kunnen wisselen, is het alweer hommeles.

Het bestuur van de Amstelmeerruiters laat het college schriftelijk weten zeer verontwaardigd te zijn over de gang van zaken ‘Nu RAP tegen ons een rechtszaak aanspant, kunt U begrijpen dat de verhoudingen helemaal verstoord zijn.’ En dat steekt. Want de kantine wordt op dit moment, zoals door de gemeente werd bepaald, door leden van RAP gerund. Confrontaties zijn dus aan de orde van de dag. In de manege is geen hindernis meer te bekennen. Wethouder L. Franken erkent dat, maar wijst erop dat de gemeente een kale bak, en niets meer, verhuurt.

Natuurlijk zijn er ook problemen over wie wanneer de manege mag gebruiken. Vraagstukken, die pas opgelost kunnen worden, als de beheercommissie zich heeft ingewerkt en uitgesproken.

En er is inventaris uit de manege verdwenen. Waarop diverse partijen menen recht te hebben. Want ook de oude stichting zou daarin nog een rol spelen. Lopende rechtszaken tussen vrijwel alle betrokkenen, moeten uiteindelijk klaarheid in de situatie brengen. Op de achtergrond dreigt het bestuur van Amstelmeerruiters met een aangifte van diefstal.

Bron: NHD