Ruim 450 deelnemers aan enquête over gebiedsplan Wieringermeer

• dinsdag 3 maart 2020
  • Categorie: , ,
  • De belangstelling onder agrariërs in de Wieringermeer om deel te nemen aan een enquête over het gebiedsplan, is bijzonder groot gebleken. „We hebben 450 reacties binnen gekregen’, zegt Henk Geerligs.

Geerligs is vicevoorzitter van de LTO Noord afdeling Hollands Kroon en heeft de vragenlijst samen met medebestuurslid Marbel de Graaf namens de boerenbelangenorganisatie opgesteld. Via internet konden de deelnemers de enquête invullen.

Advies

„Dat kon tot afgelopen weekend inderdaad. De enquête is nu gesloten en we gaan aan de slag om de uitslagen te verzamelen en in een mooi rapport te zetten. Dat rapport sturen we binnen twee weken terug naar de invullers van de vragenlijst, en met een advies van LTO Noord naar de gemeenteraad en de pers”, legt Geerligs uit.
    Zo hoopt LTO Noord wat te kunnen bijdragen aan de discussie over het gebiedsplan in de Wieringermeer.
    Veel agrariërs vrezen dat met het vaststellen van het huidige ontwerpgebiedsplan de boeren in de knel kunnen komen. Onder meer omdat er veel ruimte gereserveerd wordt voor de komst van datacenters en glastuinbouw.
    Ruimte die de akkerbouwers uit de polder en West-Friesland niet meer kunnen gebruiken voor hun akkerbouwbedrijven.
    Noordhollands Dagblad