Geo-ingenieurs willen dat Boeing 777’s zwavel in de lucht dumpen, met het risico op een catastrofale zure regen: studie

Datum:
  • woensdag 30 april 2025
  • in
  • Categorie: ,
  •  Een blauwdruk voor een versnelde ineenstorting van het milieu?


    30-4-2025

    Geo-ingenieurs willen dat Boeing 777’s zwavel in de lucht dumpen, met het risico op een catastrofale zure regen: studie


    Wetenschappers stellen voor om Boeing 777-vliegtuigen aan te passen om zwaveldioxide in de stratosfeer te spuiten in een poging om de aarde af te koelen in naam van de ontkrachte zogenaamde “klimaatverandering” – ondanks dat ze zich volledig bewust zijn van het ernstige risico van zure regen en andere milieurampen.

    Een nieuwe studie die vandaag is gepubliceerd in Earth’s Future geeft openlijk toe dat deze methode, stratospheric aerosol injection (SAI) genaamd, gevaarlijke neveneffecten zoals zure regen sterk zou doen toenemen, omdat er “drie keer meer” aerosol nodig is om hetzelfde koelende effect te bereiken in vergelijking met eerdere plannen op grote hoogte, schrijft Jon Fleetwood.

    “Deze strategie op lage hoogte vereist echter drie keer meer injecties dan SAI op grote hoogte, waardoor bijwerkingen zoals zure regen sterk zouden toenemen”, waarschuwen de auteurs van de studie.

    In plaats van nieuwe, speciaal ontworpen vliegtuigen te ontwikkelen om de ideale hoogte van 65.000 voet te bereiken, stellen onderzoekers van University College London en Yale nu voor om zwavel op slechts 42.000 voet te dumpen – binnen de bestaande mogelijkheden van aangepaste 777’s.

    De ironische keerzijde?

    Op lagere hoogtes zouden zwaveldeeltjes veel sneller uit de lucht regenen, wat een enorme toename van de hoeveelheid verontreinigende stoffen in de atmosfeer zou betekenen.

    In plaats van iets op te lossen, zou hun plan de atmosfeer kunnen overspoelen met nog meer giftige stoffen, waardoor juist de milieuvernietiging die ze zeggen te bestrijden, in een stroomversnelling zou komen.

    De studie gaat uit van een injectie van 12 miljoen ton zwaveldioxide per jaar, vergelijkbaar met de hoeveelheid die vrijkwam bij de uitbarsting van de Pinatubo in 1991, die de aarde tijdelijk afkoelde maar ook ernstige zure regen veroorzaakte.

    De onderzoekers geven zelfs ronduit toe dat deze nieuwe strategie zou leiden tot “een evenredige toename van de neveneffecten van SAI per eenheid koeling, zoals blootstelling van mensen aan neerslaande deeltjes.”

    Het nieuwe voorstel om Boeing 777’s aan te passen om zwavel te verspreiden, is een kopie van de grootschalige atmosferische modificatie die anti-geo-engineeringexpert Jim Lee aantoont dat al dagelijks wordt uitgevoerd door de commerciële luchtvaart via zwavelhoudende uitstoot.

    Een blauwdruk voor een versnelde ineenstorting van het milieu?

    Het plan van UCL-Yale wordt aangeprezen als een “snelkoppeling” omdat het gebruikmaakt van bestaande vliegtuigen in plaats van tien jaar te wachten op nieuwe toestellen, maar in feite zet het de deur wijd open voor een snelle, slecht gereguleerde invoering.

    De studie erkent deze alarmerende mogelijkheid en zegt:

    “Dit zou kunnen leiden tot een toename van het aantal actoren dat SAI kan inzetten, een vroegere startdatum en misschien een groter risico op eenzijdige invoering.”

    Vertaling: iedereen met een aangepaste vloot vrachtvliegtuigen zou zonder wereldwijd toezicht kunnen beginnen met het besproeien van de lucht.

    Dit sluit aan bij waarschuwingen uit onze eerdere rapportages: geo-engineering wordt genormaliseerd als een “noodoplossing” – zonder serieuze aandacht voor de onbedoelde, onomkeerbare schade die dit kan toebrengen aan ecosystemen, landbouw en de menselijke gezondheid.

    Zure regen verwoest immers bossen, vergiftigt waterwegen en tast infrastructuur aan.

    Zelfs de auteurs geven toe dat het injecteren van zwavel op lagere hoogtes “een suboptimale SAI-toepassing zou zijn, met sterk verhoogde neveneffecten, verminderde koelefficiëntie en een meer polair koelingsprofiel”.

    Ondanks deze bekende gevaren gaat het plan door – met overheidsinstanties zoals het Britse Aria die al veldproeven voorbereiden.

    Wereldwijde weersbeheersing door vrachtvliegtuigen

    Dit is een voortzetting van een patroon dat we al eerder hebben blootgelegd: mondiale elites die onder het mom van de “klimaatcrisis” stilletjes gemilitariseerde plannen voor weersbeheersing doorvoeren.

    Eerst waren het experimenten met het zaaien van wolken, nu is het grootschalige lozing van zwavel met commerciële vliegtuigen.

    “Onze resultaten suggereren dat de inzet van SAI op lage hoogte en hoge breedtegraad de stijging van de gemiddelde temperatuur op aarde bij de huidige opwarmingssnelheid zou kunnen stoppen door een klein deel van de productie van bestaande grote straalvliegtuigen (~2 nieuwe vliegtuigen per jaar) om te leiden”, schreven de onderzoekers.

    Met andere woorden, ze plannen een toekomst waarin de lucht permanent vertroebeld is door chemische aerosolen, in stand gehouden door een groeiende vloot van omgebouwde straalvliegtuigen.

    Als dit soort geo-engineering eenmaal is begonnen, kan het niet gemakkelijk worden gestopt.

    Het plotseling stoppen van de zwavelinjectie zou een abrupte, catastrofale opwarming kunnen veroorzaken, in de wetenschappelijke literatuur bekend als de “termination shock”.

    Dit is geen oplossing.

    Het is een technische afhankelijkheid van een gevaarlijke, destructieve ingreep in de atmosfeer.

    Conclusie

    Geo-ingenieurs geven openlijk toe dat ze Boeing 777’s willen aanpassen om giftige zwaveldioxide in de lucht te spuwen, het risico op wijdverspreide zure regen te vergroten en het mondiale klimaat te destabiliseren – en dat alles om de mislukkingen van het industriebeleid te verdoezelen.

    Als het publiek zich niet verzet, zal dezelfde gevestigde orde die het milieu heeft verwoest met roekeloze industrialisatie, nu het karwei afmaken onder het mom van ‘redding’.


    https://frontnieuws.backme.org/


    Copyright © 2025 vertaling door Frontnieuws. Toestemming tot gehele of gedeeltelijke herdruk wordt graag verleend, mits volledige creditering en een directe link worden gegeven.

    0 reacties :

    Een reactie posten