Schandalig! Kabinet graait staatskas leeg en verdwijnt met meer dan 40 miljard euro aan ons geld

• donderdag 16 mei 2024
  •  Het is werkelijk ongelooflijk hoe diep dit kabinet, het demissionaire misdadigersclubje Rutte IV, gezonken is.

DDS 16-5-2024

Deze doodenge misdadigers hebben de staatskas namelijk in hun laatste jaren en maanden (weken zelfs) totaal geplunderd. Ja, dat lees je goed. Geplunderd. De 'ministers' van D66VVD, CU en CDA hebben ongevraagd maar liefst 41 miljard euro weggehaald uit de staatskas. Het parlement is daar niet over gevraagd. Het is gewoon weggesluisd.

Nederland is al jaren een bananenrepubliek. Dat weten we al langer. Maar het kabinet Rutte IV maakt het nu wel heel gortig. Mark Rutte en die andere halve en hele misdadigers van het kabinet hebben namelijk meer dan 40 miljard uit de staatskas gehaald om hun eigen hobby's te financieren. Ze deden dat nadrukkelijk zonder toestemming van het parlement. Want ach, waarom zou je de wetgevende/controlerende macht hierover informeren, toch?
    Hoe het kabinet dat gedaan heeft?

Het stiekem wegnemen van geld wordt door ambtenaren eufemistisch omschreven als een 'incidentele begrotingsaanpassing' (ISB). Die viezeriken van het kabinet hebben dat maar liefst 51 keer gedaan. Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat is hierbij de absolute koploper met 10 keer. Ook het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (8 keer), Onderwijs (7 keer) en de ministeries van Financiën, Justitie en Veiligheid, en Binnenlandse Zaken (alle drie 5 keer) hebben herhaaldelijk de staatskas stiekem geplunderd. Ongetwijfeld met een grote grijns op het gezicht.
    Als je je afvraagt hoeveel geld het ministerie van EZ en Klimaat heeft gestolen? Nou, houd je hart vast23 miljard. Ja, dat lees je goed. 23 miljard. Een 23 met 9 nullen. Aan belastinggeld. Geld waar jij en ik voor werken, elke dag weer. Zo, hop, weggesluisd. Want ach, het kan.

Bizar genoeg was er een tijd geleden iets van onrust omdat de Volkskrant had 'ontdekt' dat het totaalbedrag op 21 miljard lag dat het kabinet geniepig ontfutselde aan de kas. Dat klopte dus niet. Het was een grove onderschatting. Het echte bedrag is twee keer hoger.

(Artikel gaat verder onder deze oproep) Bij DDS zijn we KLAAR met dit soort misdadig wangedrag van het partijkartel. Dit is ONS geld. Vind jij dat ook? Steun ons dan! Doneer aan DDS via BackMe en help ons te strijden voor ONS belastinggeld - en dus tegen halve/hele mafiagekken in de politiek.

Wanstaltig, natuurlijk, maar wacht, het wordt nóg erger. Het blijkt namelijk dat het demissionaire kabinet ook in 2024 snel doorgaat met het stelen van geld. Die enorme bedragen worden nu niet weggesluisd naar 'Klimaat,' maar naar de nieuwste kartelhobby...
    Ja, naar Oekraïne dus. Oekraïne krijgt nu steeds bakken met geld. Niet omdat het parlement dat wil, maar omdat het kabinet de staatskas gewoon leegrooft en het weggeeft. Wat het parlement daarvan vindt interesseert dat politieke gajes niets.

doorMichael van der Galien

Hoe is het mogelijk dat een bepaalde groep mensen in Nederland onaantastbaar is, ze kunnen, roven, liegen, verraad plegen en ons Rechtstelsel is daar zogenaamd niet op berekend, dus KLASSE JUSTITIE.