Persconferentie: Strengste asielbeleid ooit!

• donderdag 16 mei 2024
  • Categorie:
  • Nederland blijft dus de oorlog in Oekraine steunen met miljardensteun.

doorMark Jongeneel 16-5-2024

PVV, VVD, NSC en BBB hebben bij druk bezochte persconferentie hun plannen voor Nederland bekend gemaakt. Deze partijen willen ervoor zorgen dat de Nederlander weer vertrouwen krijgt in de politiek. Dit is een zeer mooi streven!

Wilders begon als de grootste partij de persconferentie met deze worden: ,,De zon gaat weer schijnen in Nederland. Er gaat heel veel veranderen." Wilders wil Nederland weer op één zetten voor de Nederlander. Dit wil hij bereiken door 'het strengste asielregime ooit' in te voeren. Verder kunnen de kiezers ook lastenverlichtingen gaan verwachten en gaan ze investeringen in de ouderenzorg. Naast het zoet gaf Wilders ook aan dat er ook zuur zit aan te komen: ,,Er komen ook pijnlijke bezuinigingen, daar moeten we eerlijk over zijn, maar er komen ook bezuinigingen op ontwikkelingshulp."

Na Wilders kwam VVD partijleider Dilan Yesilgöz aan het woord en zij had een boodschap die de oorlogsliefhebbers van oorlog in Oekraïne hun vingers doet aflikken. Ze zei dat het nieuwe kabinet gaat investeringen in veiligheid en zegt nadrukkelijk dat Oekraïne op de steun van Nederland kan blijven rekenen. Nederland blijft dus de oorlog steunen met miljardensteun. Dit kabinet zal niet aan wieg gaan staan voor vredesonderhandelingen in Oekraïne. Als DDS vinden wij dit wel een domper.

Na Yesilgöz kwam het grootste gevaar voor een stabiel kabinet en groot twijfelaar Pieter Omtzigt aan het woord. De NSC leider is erg in zijn nopjes met zijn extraparlementair kabinet. Omtzigt ziet graag experts die deskundig zijn op bepaalde beleidsterreinen. Tot slot hamerde Omtzigt dat de vier partijen 'verschillend willen blijven'. ,,Wij zijn om verschillende redenen gekozen door onze kiezers. Dat is goed. En de verschillen moeten blijven."

Tot slot kwam boerenleidster Caroline van der Plas van de BoerBurgerBeweging aan het woord. ,,Met deze BBbondgenoten, zou ik willen zeggen. We zijn verschillend, maar het fundament is goed. Het zijn toppers, zou ik willen zeggen." zegt van der Plas. Hieruit blijkt maar weer dat BBB de smeerolie was tussen de formerende partijen. Van der Plas was geen fan van Rutte IV ze noemt het een kan-niet-mag-niet-kabinet, dit nieuwe kabinet moest juist gaan strijden in Brussel voor de belangen boeren en vissers. En er niet bij voorbaat uitgaan dat zaken niet voor verandering vatbaar zijn. BBB heeft er ook voor gezorgd dat het platteland met het OV beter bereikbaar wordt. De regio is door BBB een prioriteit bij het nieuwe kabinet. Dit is een goede zaak Nederland bestaat namelijk niet alleen uit de Randstad.

(Artikel gaat verder onder deze oproep) Bij DDS zijn we heel KRITISCH op ELKE overheid. We staan pal voor onze cultuur, ons land en ons volk. Als een kabinet daar iets goeds mee doet zullen we ze prijzen, en als ze tekort schieten krijgen ze dat ook van ons te horen. Steun jij ons patriottische geluid? Steun ons dan actief! Doneer aan DDS via BackMe en help ons dit mooie geluid elke dag weer te vertolken!

Na de verklaringen van de partijleiders was er geen rondgang in de zaal voor vragen. De mainstream media kon dit zichtbaar niet waarderen. Ze moesten zich naar de patatbalie haasten om daar de partijleiders één op één te kunnen te interviewen. En wat waren het zure interviews. Alleen maar het eentonige gejank of de plannen haalbaar zijn. Grappig dat wij deze journalisten over dit feit nooit hebben gehoord bij de geldverslindende plannen van het vertrekkende demissionaire kabinet Rutte IV. Dit laat weer eens zien wat een ontzettende hypocriete bende de mainstream media is.

DDS