Ondanks EU-verbod op verbrandingsmotoren: Mercedes neemt afscheid van “Electric only”-strategie

• maandag 20 mei 2024
  •  Uiteindelijk zou de klant beslissen, aldus de chef van het concern.

Ondanks EU-verbod op verbrandingsmotoren: Mercedes neemt afscheid van “Electric only”-strategie

Mercedes-Benz lijdt verlies met zijn elektrische auto´s en keert brouwvol terug naar de verbrandingsmotor.

(Vertaling: E.J. Bron)

Al lang voordat de Europese Unie besloten heeft dat er vanaf 2035 geen nieuwe diesel- en benzineauto´s meer mogen worden toegelaten, hebben Europese autoproducenten in vooruitsnellende gehoorzaamheid hun strategie veranderd.

Flop: helft van de omzet met elektrische auto´s

Ook Mercedes-Benz. Daar volgde men tot de laatste algemene vergadering de “Electric only”-strategie: weldra moesten er alleen nog maar elektrisch aangedreven Mercedessen verkocht worden. Al na een jaar wilde het concern de helft van zijn omzet met elektrische auto´s en Plug-in-Hybride verdienen.

Ingehaald door de realiteit

Maar dat wordt niks. Op grond van de zwakke vraag naar elektrische auto´s – vooral ook op de Chinese markt – verklaarde de bestuursvoorzitter Ola Källenius begin mij dit voornemen weliswaar nog niet voor beëindigd, wel echter voor tweederangs: De transformatie zou echter langer kunnen duren dan gedacht.

Uiteindelijk zou de klant beslissen, aldus de chef van het concern. En die wil geen elektrische auto´s. Het concern buigt daarmee voor de realiteit en zal vanaf nu de productie van auto´s met verbrandingsmotoren niet verder verwaarlozen.

Bron:
    unzensuriert.at

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)