‘Nieuwe coalitie moet van Nederland weer normaal land maken’

• donderdag 25 april 2024
  • Categorie: , ,
  •  Mark Rutte schaakt al bijna anderhalf jaar op twee schaakborden:

25-4-2025

Mark Rutte schaakt al bijna anderhalf jaar op twee schaakborden: premier van Nederland en kandidaat-topman van de Navo. ‘Als hij Navo-chef wordt, moet hij onmiddellijk opstappen als demissionair premier van Nederland,’ zegt Syp Wynia. ‘Want Nederland is de Navo niet en andersom evenmin. Het is al veel te ver gegaan met de schijn van belangenverstrengeling. Dat Nederland Oekraïne steunt is niet meer dan normaal, maar waarom is Nederland sinds begin 2022 ‘aanjager’ met vele miljarden voor wapenhulp aan Oekraïne? Dat wordt nergens verantwoord.’ Rutte verstrengelt belangen Rutte ontkent ondertussen glashard en verontwaardigd dat de Nederlandse gulheid richting Oekraïne ook maar iets te maken heeft met zijn sollicitatietournee voor de Navo. Pim van Galen: ‘Als Rutte verontwaardigd doet, dan moet je opletten.’ Dit videogesprek van PIM VAN GALEN en SYP WYNIA voor WWTV is er ook als podcast. Kijk HIER https://www.wyniasweek.nl/podcast/ Scherp aan de wind De formatie vlot ondertussen niet. Syp Wynia heeft wel een advies voor de formerende partijen. ‘Gooi het roer om. Zeil scherp aan de wind. Altijd willen Nederlandse politici het braafste jongetje van de klas zijn. Nooit gebeurt iets waar een rechter knorrig over zou kunnen doen. Steeds moeten we gidsland zijn, koploper met klimaat, voorland met stikstof, aardiger dan anderen over asiel. Als we eens ophielden met die ijdelheid en de Nederlandse burgers centraal stellen moet er snel een regeerakkoord te maken zijn.’ Die vuistregels werken ook bij het begrotingsbeleid en bij asiel, de belangrijkste wrijfpalen, zegt Wynia. ‘Als we niet de behoefte hebben om anderen de maat te nemen met het begrotingsbeleid, hoeven we daar zelf ook niet in voor te gaan. Als we een normaal Europees land worden met regels voor asielzoekers hebben die ook minder reden om naar hier te komen. En de meeste van die Nederlandse uitzonderingen zijn morgen af te schaffen. Daar heb je meer aan dan aan de utopie dat je verdragen zou kunnen veranderen.’ De artikelen, video’s en podcasts van Wynia’s Week zijn gratis beschikbaar – voor iedereen! Dat wordt mogelijk gemaakt door de donateurs. Doet u al mee?

Doneren kan HIER https://www.wyniasweek.nl/doneren Hartelijk dank!

Coalitie met NSC er bij zal nooit veel klaar kunnen maken omdat NSC gewoon het verlengstuk is van alles wat er verkeerd is in Nederland.

Mark Rutte schijt al 12 jaar lang op ieder schaakbord. Denken dat dit ooit nog goedkomt is als een lemming die denkt mee te rennen naar een beachparty.