In het nieuwe EU-strategiedocument speelt het klimaat plotseling geen rol meer

• zondag 28 april 2024
  • Categorie: , , ,
  • ..deze EU is in alle belangen en ook moreel aan haar einde.”

In het nieuwe EU-strategiedocument speelt het klimaat plotseling geen rol meer

(Door: Florian Machl – Vertaling: E.J. Bron)

Onder de titel “Mijn agenda voor Europa” had de voorzitster van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen, in 2019 de Europese “Green Deal” helemaal bovenaan op haar op papier gezette “Politieke richtlijnen voor de toekomstige Europese Unie 2019-2024” staan. Dientengevolge zou “de opbouw van een klimaatneutraal, groen, fair en sociaal Europa” het hoogste doel zijn van de EU – met alle gevolgen van dien. Maar nu is er een verheugende verandering van meningsopvatting, die bij de EU tegelijkertijd echter ook het masker van haar gezicht trekt.

Von der Leyens klimaatagenda en zijn gevolgen merkten en merken we: constante verhoging van de CO2-belasting en daarmee van de product- en energieprijzen, windmolen roofbouw in onze bossen, de waanzin van de elektrische auto, het verbod op verbrandingsmotoren, een dreigende belasting op kerosine, die de vakantie steeds duurder maakt en nog veel meer gruwelen laat de politiek van von der Leyen achter.

Maar nu blijkt: onder de streep waren alle onheil scenario´s waarschijnlijk overdreven, bedacht en gelogen – tot deze conclusie moet men komen wanneer men de aan de Europese Verkiezingen voorafgaande gelekte prioriteitenlijst van von der Leyen voor de jaren 2024-2029 doorneemt. Want daarin gaat het hoofdzakelijk om buitenlandse politiek, defensie, bewapening, veiligheid en migratie. De klimaatverandering speelt zo goed als geen rol meer – ondanks jarenlange door de media opgeklopte klimaatpaniek inclusief de onvermijdelijke ondergang van de wereld.

De enige dat het woord “milieu” (“environment”) in het nieuwe strategiedocument genoemd wordt is dat de EU een “business-friendly environment”, dus een “ondernemingsvriendelijk milieu” zou willen creĆ«ren – wat dat ook mag betekenen. Geen 1,5 graden doel meer, geen verboden, geen klimaatinvoerrechten – niets: “Wat nu? Gaat de wereld helemaal niet onder, zoals enkele maanden geleden nog aan ons werd voorspeld, verdrogen of verdrinken we toch niet in afzienbare tijd?”, vraagt Joachim Aigner, de voorzitter van de Oostenrijkse partij MFG.

“Men kan het niet anders zeggen: we werden enorm misleid en voor de gek gehouden. Plotseling speelt het klimaat geen rol meer. In plaats daarvan wordt de volgende mediale ballon in Europa opgelaten. Het gaat er eens temeer om in welke economische tak men het meeste geld bijeen kan schrapen. Na corona en het klimaat is dat nu blijkbaar de ophitsing tot oorlog.”

Het is nu duidelijk dat von der Leyen voor haar tweede ambtstermijn, waar ze zo naar streeft, waarschijnlijk van haar klimaatproject zal moeten afzien. Terwijl ze in april 2022 nog haar vastberadenheid bevestigde om haar “Green Deal” zonder meer om te zetten. Daar is echter niets meer van te merken – vrij naar het motto “Wat interesseren mij m´n principes van gisteren”.

Niet lang gelden waren “zelfs de oorlog en de pandemie van geringere betekenis dan de klimaat uitdaging”, aldus von der Leyen in een interview met het Belgische tijdschrift “Wilfried”. Of anders gezegd: het gaat altijd om het geld, dat staat altijd op de voorgrond. “Wie betaalt, bepaalt. Voor de verkiezing gooit von der Leyen alle principes overboord. Noch in 2019 noch in 2024 ging het om het algemeen welzijn. Alle partijen en media doen daar eens temeer aan mee”, zegt Joachim Aigner.

Deze ontwikkeling was in de afgelopen jaren steeds weer te zien – ook de “dodelijke” corona-pandemie loste van de ene op de andere dag, ondanks gelijke hoge of zelfs hogere besmettingscijfers dan tijdens de lockdowns, in lucht op. Je zou er bijna om kunnen lachen als deze hele waanzin niet honderden miljarden euro´s verslonden zou hebben. Conclusie van Joachim Aigner: “Als er nog een bewijs nodig geweest zou zijn: deze EU is in alle belangen en ook moreel aan haar einde.”

Bron:
    report24.news
    Door: Florian Machl

Vertaald door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)

Ik kan er eigenlijk helemaal niet om lachen gelet op de duizenden doden die die zogenaamde pandemie gekost heeft. Dat geld is op zich nog niet eens zo belangrijk, veel belangrijker is dat we bedondert zijn waar we bijstonden (en ze ons nog steeds blijven bedonderen).
    Ik en vele wakkeren met mij wisten dat natuurlijk wel, maar heel veel Nederlanders zullen nog uit die nachtmerrie wakker moeten worden en die zullen er een lelijke ochtendkater aan overhouden.

Die Von de Leyen is nu wat je noemt een 'reptiel'. Een door en door verachtelijk persoon (bron; https://www.woorden.org/woord/reptiel).

Dekker zei

Anoniem 1, er zijn heel veel mensen die nog steeds niet WILLEN geloven dat ze belazerd zijn weet ik uit ervaring. je kan feiten aandragen wat je wilt, het is allemaal niet waar zeggen ze.