Pontjes in Wieringermeer worden vervangen. Ouderdom en vandalisme werden vaartuigen teveel

• maandag 4 maart 2024
  • Categorie: , ,

• HOLLANDS KROON -  WIERINGERWERF
    De komende week worden twee touwtrekpontjes in de Wieringermeer vervangen.

Lars van der Bel 4-3-2024

De vaartuigen zijn verouderd en nu het wandelseizoen eraan zit te komen heeft Recreatie Noord-Holland de taak op zich genomen stevigere exemplaren te leveren.

Een van de pontjes die wordt vervangen is onderdeel van de Tulpenroute en ligt langs de Derk Stevensweg aan de rand van Wieringerwerf. Daarmee kunnen wandelaars de Robbevaart oversteken en langs de bollenvelden en akkers van Kwekerij Siem Munster richting de Wierweg lopen. Dit vaartuig is verouderd en in het verleden kwetsbaar gebleken voor vandalisme. Een robuuster exemplaar is door de gemeente Hollands Kroon aangevraagd bij

Recreatie Noord-Holland.

Recreatie Noord-Holland, een uitvoeringsorganisatie die namens de provincie ’recreatie- en natuurgebieden en routes’ beheert en exploiteert, gaat ook het touwtrekpontje in het Robbenoordbos vervangen. Deze is ’flink versleten’ en met het nieuwe pontje kunnen wandelaars vanaf volgende week weer met een veilig gevoel de de brede Hoge Kwelvaart oversteken. ’Dit is een belangrijke schakel in de wandelroutes in het Robbenoordbos.’

Over de planning wordt medegedeeld: ’Beide pontjes worden naar verwachting tussen 7 en 12 maart 2024 geplaatst. Als alles goed gaat, zijn beide routes daarna gelijk weer toegankelijk voor alle wandelaars.’