Poetin waarschuwt voor “tragische gevolgen” bij NAVO-inmenging in de Oekraïne

• vrijdag 1 maart 2024
  • Categorie: , , ,
  • De gevolgen zouden tragisch zijn, mochten er NAVO-soldaten in de Oekraïne opduiken,.....

Poetin waarschuwt voor “tragische gevolgen” bij NAVO-inmenging in de Oekraïne

(Vertaling: E.J. Bron)

De gevolgen voor de NAVO-soldaten zouden tragisch zijn wanneer ze in de Oekraïne zouden opduiken, waarschuwt Vladimir Poetin (foto) in zijn boodschap aan het parlement van de Russische Federatie dit jaar.

De gevolgen zouden tragisch zijn, mochten er NAVO-soldaten in de Oekraïne opduiken, zei de Russische president in zijn toespraak over de toestand van de natie.

“Ze beginnen te praten over de mogelijkheid om militaire contingenten van de NAVO naar de Oekraïne te sturen. Maar laten we ons herinneren aan het lot van diegenen, die ooit hun contingenten naar ons land gestuurd hebben. Nu zullen de gevolgen voor de potentiële interventionisten veel tragischer zijn.”

Het Westen zou moeten begrijpen dat ook Moskou wapens zou bezitten. “Wij hebben ook wapens, die doelen op hun gebied kunnen treffen”, waarschuwde hij.

Ze zijn al vergeten wat oorlog is.”

Poetin kondigde bovendien aan de Russische strijdkrachten in verband met de NAVO-toetreding van Finland en Zweden in het westen van het land duidelijk te versterken, om de “gevaren te neutraliseren”.

Volgens hem zou het Westen het conflict in de Oekraïne en het Midden-Oosten geprovoceerd hebben en “liegen” dat Rusland voornemens zou zijn Europa aan te vallen.

Bron:
    rt.de

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)