Kamer tegen Jodenhaat | NPO Radio 1

• Categorie: , ,
  •  MEDIAFORUM: 'Geschokt door onvermogen staatssecretaris Gräper'

27-3-2024

'Wat een miscast', zegt Wouter de Winther over staatsecretaris Fleur Gräper-van Koolwijk van Cultuur en Media. De politiek-commentator van Telegraaf keek gisteren naar de discussie in de Tweede Kamer waarbij een meerderheid het kabinet opriep om meer stelling te nemen tegen Jodenhaat. Dat naar aanleiding van de verstoring van het concert van Lenny Kuhr.

"Ik heb zelden iemand gezien die 'the room' zo slecht kon 'readen' om het op z’n Amerikaans te zeggen. De Winther is geschokt door haar onvermogen om dit op een juiste manier te duiden en volgens hem symboliseert deze reactie ook de politieke onmacht van de overheid als het gaat over dit onderwerp. "Het is een geïmporteerd conflict dat ook hier steeds meer mensen boos maakt, maar wat kan de overheid doen?" Dit is het officiële YouTube-kanaal van NPO Radio 1. NPO Radio 1 is de nieuws- en sportzender van de Publieke Omroep. Zeven dagen in de week, 24 uur per dag. #wieluistertweetmeer Volg ons op Twitter:   / nporadio1​   Volg ons op Facebook:   / nporadio1​   Volg ons op Instagram:   / nporadio1​   Volg ons op LinkedIn:   / npo-radio-1   En abonneer je op dit kanaal! #nporadio1