Hoera! Gezond verstand zegeviert: Nederlandse bedrijven zetten groene waanzin op een laag pitje

• donderdag 28 maart 2024
  •  Eindelijk! Het lijkt erop dat het gezond verstand een glorieuze comeback maakt in het Nederlandse bedrijfsleven.

28-3-2024

Na jarenlang te zijn meegezogen in de groene draaikolk van verduurzamingshysterie, zetten onze ondernemers – de ruggengraat van onze economie – een moedige stap terug. Volgens een nieuw onderzoek van ING onder ondernemingen heeft de groene koorts plaatsgemaakt voor pragmatisme: verduurzaming is op een lager pitje gezet. En niet zonder reden.

De ontnuchterende realiteit van een onzeker ondernemersklimaat, gevoed door de uitslag van recente verkiezingen en een steeds slechter wordend vestigingsklimaat, heeft de prioriteiten van onze bedrijven verschoven. Waar voorheen bijna een kwart van de omzet naar verduurzamingsmaatregelen ging, is dat percentage nu teruggeschroefd naar 17,3%. Een duidelijk signaal dat ondernemers zich niet langer blindelings storten in de financiële afgrond van ongebreidelde groene ambities.
    Het is alsof het Nederlandse bedrijfsleven eindelijk wakker is geworden uit een groene nachtmerrie. De waanzin van het blindelings volgen van een duurzaamheidsagenda die meer kost dan het oplevert, maakt plaats voor nuchterheid en een focus op wat echt telt: het voortbestaan en succes van de onderneming.
    De roep om een betrouwbare overheid die een consistent beleid voert op het gebied van verduurzaming klinkt luider dan ooit. Maar het moet wel een beleid zijn dat de realiteit niet uit het oog verliest, dat niet vastzit in de wurggreep van groene idealen die meer schade aanrichten dan goed doen. Het Nederlandse mkb, dat de regeldruk al complex genoeg vindt, verdient beter dan te worden vermorzeld onder een zwaar gewicht van onrealistische groene eisen.
    Laten we dit moment van helderheid niet als een tijdelijke opleving zien, maar als een keerpunt. Een moment waarop Nederlandse bedrijven besloten om niet langer mee te gaan in de groene ratrace, maar te kiezen voor stabiliteit, groei en echte duurzaamheid die hand in hand gaat met economische realiteit.
    (Artikel gaat verder onder deze oproep) Bij DDS zijn we KLAAR met de enge linkse woke-gekken van GL-PvdA. Blijkbaar geldt dat voor HEEL NEDERLAND... Nou ja, BEHALVE het kartel en Big Business. Want DDS wordt het leven onmogelijk gemaakt door de machthebbers in de economie en de politiek. Dit betekent dat we afhankelijk zijn voor ons voortbestaan van JOUW STEUN. Doneer vandaag nog aan DDS en help ons overeind te blijven staan!
    Het is tijd om af te stappen van de groene waanzin en te investeren in praktische, realistische oplossingen die onze economie versterken zonder deze te verstikken. Het Nederlandse bedrijfsleven heeft gesproken: gezond verstand moet en zal zegevieren boven groene hysterie.