Trumps Rusland-uitspraken hebben ‘grotere proportie dan wat hij eerder heeft geroepen’ | NPO Radio 1

• maandag 12 februari 2024
  • 'Het is te gek voor wooren'

12-2-2024

Tijdens een verkiezingsbijeenkomst in Conway, South Carolina riep presidentskandidaat Trump dat Rusland NAVO-landen mag aanvallen als zij niet genoeg uitgeven aan defensie. "Laten we vooropstellen dat hij gelijk heeft wat betreft het geld", zegt Frénk van der Linden in het Mediaforum. "Dit soort uitspraken zijn bedoeld om zijn kiezers aan zijn kant te krijgen", denkt Mireille van Ark, adjunct-hoofdredacteur van RTL Nieuws. Niet alleen deze uitspraken van Trump doen stof opwaaien. De oud-president verspreekt zich namelijk steeds regelmatiger. En dat geldt ook voor Biden. "Het begint verontrustend te worden dat je twee kandidaten hebt die allebei nog eens naar de dokter moeten", reageert Van der Linden.

Verder in het Mediaforum: de dood van oud-premier Dries van Agt, de nieuwe stem van 'Met het oog op morgen' en carnaval. Dit is het officiële YouTube-kanaal van NPO Radio 1. NPO Radio 1 is de nieuws- en sportzender van de Publieke Omroep. Zeven dagen in de week, 24 uur per dag. #wieluistertweetmeer Volg ons op Twitter: https://twitter.com/nporadio1​ Volg ons op Facebook: https://www.facebook.com/nporadio1​ Volg ons op Instagram: https://www.instagram.com/nporadio1​ Volg ons op LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/npo-... En abonneer je op dit kanaal! #nporadio1