Kamer wijst motie af om alle banden met WEF te verbreken

•  Banden met WEF verbreken

9-2-2024

Kamer wijst motie af om alle banden met WEF te verbreken

Het kabinet hoeft niet alle banden met het World Economic Forum te verbreken. Dit bepaalde de Tweede Kamer dinsdagmiddag bij een motiestemming. Alleen PVV, SP, Denk en Forum stemden voor. Eind 2022 werd er al gelijkaardige moties verbroken.

ns per jaar komen regeringsleiders, ministers en topmannen uit het bedrijfsleven samen in de Zwitserse bergen om te praten over hoe het verder moet met de wereld. Oftewel: het World Economic Forum.

In de media wordt het WEF vaak afgeschilderd als een onschuldig praatclubje, maar ondertussen heeft deze denktank wel juridisch bindende banden met de Nederlandse staat aangehaald. Ook zegt het WEF een aantoonbare invloed te hebben in de Canadese regering, en - tot voor kort - die van ArgentiniĆ«.

Het WEF kan sinds de coronacrisis rekenen op steeds meer controverse. Volgens critici holt het WEF de macht van nationale regeringen uit, en introduceert het ambitieuze beleidsplannen die niet in het belang zijn van burgers maar van grote corporaties. Hoeveel macht en invloed het WEF echt heeft is vooralsnog onduidelijk.

Banden met WEF verbreken
    Maar het kabinet hoeft alle banden met het WEF niet te verbreken, vindt de Tweede Kamer. Dinsdag werd er gestemd over deze motie, die werd ingediend door FVD-Kamerlid Pepijn van Houwelingen. In totaal stemden 48 van de 150 Kamerleden voor: het ging om PVV, SP, Denk en FVD. Maar de rest stemde tegen, en dus werd de motie verworpen.

Eind 2022 diende FVD ook al twee moties in over het WEF. De ene motie riep het kabinet op om alle verbanden te verbreken met het WEF. Deze werd verworpen, maar wel stemden FVD, PVV, BVNL, BBB en SP ervoor. Bij een andere motie, die het koningshuis opriep om alle banden te verbreken met het WEF, stemden weer dezelfde partijen voor, plus Pieter Omtzigt. Maar ook deze werd niet aangenomen.

NieuwRechts

Max Q zei

ALLE WEFfers en dan ook allemaal zijn net kippen met vogelgriep. Wat je daarmee moet ? Nou, RUIMEN dus !!!

Hoe duidelijk wil je het hebben !

Keer op keer kun je zien wie de landverraders zijn maar het volk blijft blind en blijft op foute partijen stemmen.