289 Wat is historisch Links en Rechts? #3 1991-2024. Presentatie Kees van der Pijl en Ab Gietelink

• maandag 12 februari 2024
  • Categorie: , ,
  •  Wat is politiek links en wat is politiek rechts nog in deze tijd?

We horen ook in alternatieve kring, geregeld onzinnige uitspraken over links en rechts. Er bestaat een rijke polemische geschiedenis waarin progressieve en conservatieve wereldbeelden worden geïnterpreteerd. Kees van der Pijl en ik behandelen die geschiedenis in drie programma’s voor U. Vorige keren behandelden we Deel 1. 1789- 1917 Van Franse revolutie, liberalisme tot Russische revolutie. en Deel 2. 1917- 1991 Van Russische revolutie via sociaaldemocratie tot de val van het communisme. Vandaag: Deel 3. 1991-2024 Hoe links en rechts in de recente geschiedenis te begrijpen? Kees van der Pijl was hoogleraar politieke relaties en heeft een neomarxistische wetenschappelijke achtergrond. Ab Gietelink studeerde rechten en filosofie en ontwikkelde een anarcho-liberaal en pacifistisch wereldbeeld. Vanuit die progressieve tradities interpreteren we de geschiedenis en gaan we in dialoog. XXX Website: https://alternatief.tv Telegram: https://t.me/AlternatiefTV Donaties: https://alternatief.tv/donaties/ XXX Bestel mijn nieuwe boek TUNNELVISIES. Hoe realiseren we Vrede in Oekraïne? Uw donaties zijn cruciaal voor de voortgang van dit kanaal. Zie https://www.alternatief.TV. Hartelijk dank.