Premier Fico: “Wij zullen het Slowaakse publiek vertellen wat er tijdens Covid gebeurd is”

• woensdag 24 januari 2024
  •  “Wat weet u er over hoeveel vaccins we nog hebben en hoeveel geld er in totaal werd verkwist?”

Premier Fico: “Wij zullen het Slowaakse publiek vertellen wat er tijdens Covid gebeurd is”Geplaatst op  door E.J. Bron

(Vertaling: E.J. Bron)

De Slowaakse minister-president Robert Fico (foto) maakte in het parlement het programma voor het onderzoek van de corona-politiek bekend. Er wordt onderzocht wie, waar en voor hoeveel geld testen en vaccins gekocht heeft – en waarom mensen met experimentele vaccins behandeld werden, die hartfalen zouden veroorzaken.

Maandag maakte de Slowaakse minister-president Robert Fico in het parlement van zijn land bekend met welk programma de corona-pandemie en de maatregelen in Slowakije onderzocht worden. Tot nu toe zou al statistisch bewezen zijn dat de sterfgevallen door hartziekten op grond van de vaccinaties gestegen zouden zijn. Maar veel achtergronden over de maatregelen van de vorige Slowaakse regering tijdens de corona-tijd zouden nog steeds niet bekend zijn. In zijn parlementstoespraak presenteerde Fico eerst vragen over de corona-politiek, die nog beantwoord moeten worden:

“Wat weet u er over hoeveel vaccins we nog hebben en hoeveel geld er in totaal werd verkwist?”, vroeg hij aan de parlementariërs. “Wat weet u over de verschillende maatregelen, die volgens ons het sterftecijfer wezenlijk verhoogd hebben?”

Dat alles zou onderzocht moeten worden. Zo zou de afhandeling van de pandemie in Rusland bijvoorbeeld veel beter zijn gelopen dan in Slowakije. In Rusland zouden artsen patiënten individueel bezocht hebben. Ondertussen zou men in Slowakije een hoop geld voor onnodige medische apparatuur en grote hoeveelheden vaccins hebben uitgegeven.

De aankoop van vaccins in de Europese Unie zou de grootste koop in de geschiedenis van de EU geweest zijn, zette Fico het handelsvolume van de vaccinaties uiteen. Tegelijkertijd zou men daarvan weinig te weten kunnen komen, want de geheime sms´jes van de voorzitster van de Europese Commissie met het farmaceutische concern Pfizer over deze deal zouden zwartgelakt zijn in het bericht. “We zullen er gewoon nooit de waarheid over te horen krijgen welke rol de farmaceutische ondernemingen gespeeld hebben en wie dit hele circus heeft besloten.”

Daarom zou de Slowaakse regering zich in het regeringsprogramma tot een onderzoek hebben verplicht. Het Slowaakse publiek zou moeten weten hoe het zou zitten met de vaccinaties. Desbetreffend zouden er nog enkele open vragen zijn:

Waarom werden mensen met verschillende experimentele vaccins gevaccineerd, die niet getest waren? Wie kocht de testen? Welke hoeveelheden werden er gekocht? Hoeveel geld heeft dat gekost?”

Een onderzoeksbureau zou al deze vragen belichten. Dr. Kotlár zou belast worden met de leiding van het onderzoek. Daarvoor zou hij een team samenstellen, dat informatie van verschillende staatsinstanties zou verzamelen, in het bijzonder van de gezondheidsautoriteiten van de staat. De resultaten van het onderzoek zullen we publiceren. Daarover verklaarde Fico: “We willen op grond van de ons ter beschikking staande middelen nog steeds weten wat er daadwerkelijk gebeurd is.” De bevolking van zijn land zou moeten weten wat er in de corona-tijd gebeurd zou zijn:

We zullen het Slowaakse publiek vertellen wat er tijdens Covid gebeurd is.”

Dinsdag beoordeelde de journalist Thomas Oysmüller de toespraak van de Slowaakse minister-president op het Oostenrijkse blog voor wetenschap en politiek “tkp.at”. Derhalve zou Fico het als minister-president in Slowakije hard te verduren hebben. De oppositie zou er door de EU in gestimuleerd worden om steeds krachtiger verzet te bieden.

Oysmüller schrijft daar over: “Fico, die zich tijdens de Covid-jaren in de oppositie had bevonden, probeert een duidelijke ommekeer in de politiek. Of hem dat lukt, moet nog blijken. Zijn mededelingen, ook in het parlement, zijn in ieder geval heel duidelijk en verhogen de verwachtingen. Tegelijk kampt hij met steeds sterker verzet van de door Brussel ondersteunde oppositie. Er wordt al gesproken over een aanklacht.”

Bron:
    rt.de

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)