-Frits Bosch- Europees Parlement is een uitvretersclub. Bestorm het Capitool!

• vrijdag 12 januari 2024
  •  ‘De zonnekoninkjes van Brussel‘

DDS 12-1-2024

-Frits Bosch- Europees Parlement is een uitvretersclub. Bestorm het Capitool!

Filosoof Sebastien Valkenberg richt de pijlen in zijn column ‘De zonnekoninkjes van Brussel‘ (HFD 11/1/24) in de Europese Unie en het Europees Parlement en de aldaar aanwezige zonnekoninkjes, ik noem ze de uitvreters. Wie na een strenge selectieprocedure tot de Europese ambtenarij toetreedt, heeft een baan voor het leven tegen een zeer aantrekkelijk salaris en betaalt daarover geen inkomstenbelasting. Sabaticals kunnen 12 (twaalf!!) jaar duren. Deze kaste is losgezongen van de maatschappij, aldus Valkenberg. Klopt helemaal. We weten dat ze vaak een presentievinkje zetten, om vervolgens weg te gaan voor iets leukers.
    Onlangs meldde het Europees Parlement trots een nieuw gebouw te betrekken in Straatsburg. Kassa, rekening burgers!!! We vragen ons al zo lang af waarom men niet met z’n allen vergadert in Brussel. Steeds weer verkassen naar Straatsburg is duur, inefficiĆ«nt en slecht voor het klimaat. Dat doet me denken aan Sophie in ‘t Veld, 60. Zij blijft in het Europese veld, met geen stokken weg te slaan. Natuurlijk niet, ze is inmiddels multimiljonair, reken het maar uit. Dit mispunt verdedigde langdurig de fletse kleuren van D66 maar na slaande ruzie verkaste ze Volt. Bij Buitenhof is ze een graag geziene gast, wat een indicatie is van de kwaliteit van dit programma.
    Valkenberg zegt dat Europa de bakermat van de beschaving is. Dat is
    misschien iets overdreven, maar vooruit. De EU en het EP helpen het
    naar de gallemiezen. We weten het al zo lang, deze wereldvreemde
    gemeenschap en de uitvreters aldaar. Ik zie het niet wijzigen.
    Binnenkort kunnen we kiezen. Het zal niets helpen. Daarom zeg ik:
    Bestorm het Capitool! Geef die zonnekoninkjes een schop. Take back
    control! Nexit!!
    Frits Bosch is econoom en socioloog. Hij is tevens auteur van “Risico
    als obsessie”, “Dat is het risico”, “Wereld op een keerpunt”
    “Onbehagen bij de elite”, “Schaft ook Nederland zich af?” en
    “Feminisme op de werkvloer”. Zijn meest recente boek is Kafkaistan