PvdA-prominent haalt uit naar partijtop: 'Net Noord-Korea'

• zaterdag 2 december 2023
  • Categorie: , , ,
  •  PvdA-prominent Hans Spekman is niet te spreken over de leiding van GroenLinks/PvdA.

2-12-2023

Volgens Spekman wordt er alles aan gedaan om interne discussie te voorkomen, wat enorm ongezond is, betoogt Spekman bij Sven op 1.

Kort na het verlies van het linkse verbond stuurde de partijtop een brief aan de leden. Echter werden in de brief compleet verkeerde conclusies getrokken, stelt Spekman. Hierover in discussie gaan met de partijleiding is bijna onmogelijk. "

“Dat is Noord-Koreaans. Er heeft een selectie plaatsgevonden van de vragen, er was geen ledenraad en er vond geen gevecht plaats. Dat moeten we echt gaan doen, want we hebben het als links totaal beroerd gedaan."

Spekman vervolgt: "Als je een mail stuurt naar de leden dat je blij bent dat je hebt gewonnen, maar erna gelijk naar Wilders gaat en wat er aan de hand is in het land. Dan haal je niet voldoende aandacht naar dat je niet hebt gedaan wat je van plan was om te doen. Namelijk als GroenLinks en PvdA samen de grootste worden."

Volgens Spekman moeten GroenLinks/PvdA-prominenten niet zo afgeven op de winst van Wilders. "Ik vind het niet erg dat Wilders de grootste is, dat is de uitslag van de democratie. Ik vind het erg dat zoveel mensen zich opzij gezet voelden door alle politieke partijen en dat zij een uitvlucht hebben gezocht bij Wilders, op wie zij wel nog hoop hebben"

NieuwRechts