#1442: Een lach, een traan en een boodschap van hoop | Nacht van De Nieuwe Wereld december 2023

• dinsdag 26 december 2023
  • Categorie:
  • Slotoverwegingen van Marlies, Ad en Jelle tijdens de afgelopen Nacht van De Nieuwe Wereld.

26-12-2023

Bronnen en links bij deze uitzending: Bekijk hier een ander deel van deze editie van De Nacht van De Nieuwe Wereld:    • #1432: Bob de Wit en Ronald Meester o...   De boekentoptien van Jelle:    • De 10 beste boeken van 2023 volgens J...   'Vita contemplativa, Over inactiviteit' van Byung Chul Han: https://www.uitgeverijtenhave.nl/boek... Een gesprek over dit boek:    • #1350: "Zonder rust ontstaat een nieu...   -- Onze eindejaarsactie is weer van start gegaan. Alle beetjes helpen ons om u ook in het komende jaar dagelijks van interessante gesprekken te kunnen blijven voorzien. Doneer op https://www.gofundme.com/dnw2023 of op NL61 RABO 0357 5828 61 t.n.v. Stichting De Nieuwe Wereld. Lid worden van ons Patronaat? Meld je hier aan: https://petjeaf.com/denieuwewereld Alvast bedankt. -- 0:00 Introductie 00:40 Begin gesprek 4:30 Ad over religie, tijdgeest, wereldziel en godenstrijd 12:38 Jelle over het omarmen van rust en Marlies over drank en drugs 19:27 Ad over theorie, theater en het goede gesprek 25:15 Jelle over Socrates' schouwen 27:04 Lofbetuiging uit het publiek en staande ovatie 29:24 Eindejaarsactie -- De Nieuwe Wereld TV is een platform dat mensen uit verschillende disciplines bij elkaar brengt om na te denken over grote veranderingen die op komst zijn door een combinatie van snelle technologische ontwikkelingen en globalisering. Het is een initiatief van filosoof Ad Verbrugge in samenwerking met anchors Jelle van Baardewijk, Marlies Dekkers en Willem de Witte. De Nieuwe Wereld TV wordt gemaakt in samenwerking met de Filosofische School Nederland. Wil je ons éénmalig steunen? Dat kan hier: https://www.whydonate.nl/donate/denie... Je kunt ook direct een bedrag overmaken op het volgende rekening nummer: NL61 RABO 0357 5828 61 t.n.v. Stichting De Nieuwe Wereld Onze website: https://denieuwewereld.tv/ DNW heeft ook een Substack. Meld je hier aan:

De Nieuwe Wereld