Oud-VVD’er: dit is de echte reden waarom VVD niet gaat meeregeren (en helemaal niet gaat gedogen)

• zaterdag 25 november 2023
  • Categorie: , , ,
  •  De VVD gaat volgens hem helemaal niet gedogen. “Dat mag niet van de baas in Brussel,” schrijft hij op sociale media.

Robin de Boer 25-11-2023

Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 02:17

VVD-leider Dilan Yesilgöz heeft gezegd dat haar partij niet in een kabinet zal stappen in verband met het zetelverlies bij de Tweede Kamerverkiezingen. Ze voegde toe dat de partij wel een centrumrechts kabinet zal steunen als een soort gedoogpartner.

Volgens Kysia Hekster, Europa-correspondent van de NOS, zou Rutte zijn positie als topman van de NAVO echt op het spel kunnen gaan zetten als de VVD in een kabinet zou stappen met Wilders.

Voormalig VVD’er Jos Arkes stelt dat er iets anders speelt. De VVD gaat volgens hem helemaal niet gedogen. “Dat mag niet van de baas in Brussel,” schrijft hij op sociale media.

Mark my words

Het vreemde niet-rechtsliberale gedrag van de VVD komt voort uit het opgaan in Renew Europe, de fractie van de eurofiele antidemocratische schreeuwlelijk Guy Verhofstadt en van, jawel, D66. Juist ja, internationaal zijn VVD en D66 één partij, licht Arkes toe.

Renew Europe laat één van zijn twee afdelingen in Nederland, de VVD, niet samenwerken met een EU-kritische partij. En ook niet gedogen. “Mark my words,” schrijft de oud-VVD’er.

Hij wijst erop dat Renew Europe in Nederland met linkse beloftes van D66 en rechtse beloftes van VVD al jaren heel veel zetels ophaalt. “Het is zeteldiefstal in zijn sluwste vorm.”

Het zogenaamde gedogen is een trucje

De club van Verhofstadt heeft besloten dat de VVD nu niet mag meeregeren. Het zogenaamde gedogen is een trucje om schade in de VVD-achterban voorlopig te beperken. Een smoes, benadrukt Arkes.

Eerder onthulde hij al dat ‘rasoplichter en pathologisch leugenaar’ Rutte niet voor de VVD werkt, maar voor zijn Brusselse partij Renew Europe. “Het asielgetreuzel is geen VVD-foutje. Het hoort bij het spel jullie in de maling te nemen.”

Over de auteur: Robin de Boer is economisch geograaf. Volg hem hier op Substack.

NineForNews.nl

Dus eigenlijk komt het er bij zogenaamd democratische VVD op neer dat de 1,5 miljoen VVD kiezers moeten wijken voor het aanstaande baantje van Rutte.
    Het partijbestuur incl. Yesilgoz weet hier uiteraard natuurlijk vanaf en pleegt hoogverraad aan leden en kiezers.