Thierry Baudet over waarom de Europese Unie nooit zal werken

• zaterdag 28 oktober 2023
  • De Europese Unie is gedoemd te falen, stelt FVD-voorman Thierry Baudet in een video-interview met NieuwRechts.

Redactie  28-10-2023

De interne cultuur- en economieverschillen in Europa zijn namelijk zo groot, dat een allesoverkoepelende organisatie nooit zal werken, aldus Baudet.

"Het is veel beter als al die verschillende landen, verschillende regels hebben", stelt Baudet over samenwerking op Europees niveau.

Nederland lijkt economisch, bestuurlijk en maatschappelijk tegen steeds meer problemen aan te lopen. Maar Baudet ziet een oplossing, vertelt hij bij NieuwRechts. Volgens de FVD-leider dist de politiek eindeloos veel onjuiste verhaaltjes op over onze economie, samenleving en cultuur. Pas als deze doorprikt worden, is een radicale nieuwe koers mogelijk in Nederland, stelt Baudet in een exclusief interview.

Wilt u het hele interview met Thierry Baudet bekijken of beluisteren? Klik dan nu op de onderstaande knop!

Baudet onthult grootste leugens in politiek

Wat zijn nou de grootste fabeltjes in de politiek? FVD-leider Thierry Baudet somt er een paar op: de stikstofproblematiek, het klimaatalarmisme, het opengrenzenbeleid, de energietransitie en de oorlogsindustrie. Volgens hem is het broodnodig om deze mythes te ontmantelen. Pas dán kan er echte positieve verandering plaatsvinden in Nederland.

"Zolang mensen geloven dat er een stikstofprobleem is, dat er een klimaatprobleem is, dat het zinvol is om Nederland vol te zetten met windturbines... Zolang mensen geloven dat immigratie een natuurfenomeen is waar we niks aan kunnen doen, zolang mensen geloven dat het Amerikaanse leger en big pharma opkomen voor onze belangen... Zolang mensen dat allemaal geloven, blijven we in deze shit zitten", vertelt Baudet.