‘Word wakker Nederland! De ware aard van PVV, BBB en NSC wordt steeds duidelijker’

• donderdag 28 september 2023
  • Categorie: , , ,
  • Dit moeten we niet toestaan in ons land.

Robin de Boer  27-9-2023

Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 02:02

De motie van Forum voor Democratie om de omstreden hormoonbehandelingen bij minderjarigen in het kader van een ‘gendertransitie’ te verbieden, heeft geen meerderheid gehaald.

Onder meer Fleur Agema (PVV), Caroline van der Plas (BBB) en Pieter Omtzigt (NSC) hebben tegen gestemd. PVV-leider Geert Wilders stemde wel voor.

Chemisch gecastreerd

Het injectiemiddel triptoreline, dat off-label wordt voorgeschreven aan psychisch kwetsbare kinderen vanaf 11 jaar, wordt eufemistisch een ‘puberteitsremmer’ genoemd. In werkelijkheid worden de kinderen chemisch gecastreerd, blijkt de behandeling in de praktijk onomkeerbaar en is het leed dat erop volgt gigantisch.

FVD-voorman Thierry Baudet reageert ontstemd. “Ik vind dit zo verdrietig. Deze kinderen zijn depressief en in de war, hen wordt voorgehouden dat hun gevoel van ongeluk verdwijnt als ze een ‘geslachtsverandering’ (iets wat überhaupt niet bestaat) ondergaan. De realiteit is tegenovergesteld: onvruchtbaar en verminkt gaan ze een leven van onpeilbaar leed tegemoet. Dit moeten we niet toestaan in ons land.”

Word wakker Nederland

“Ik begrijp het echt niet. Wat je politieke kleur ook is, onze kinderen verdienen het om beschermd te worden tegen medische behandelingen om ‘van geslacht te veranderen’,” vindt mediadirecteur van Ongehoord Nederland Peter Vlemmix. “Zij kunnen het zelf niet overzien en dus niet goed beslissen. We zijn het aan hen verplicht.”

Fractievoorzitter van FVD in Helmond Theo Heller schrijft op X: “Word wakker Nederland! De ware aard van PVV, BBB en NSC wordt steeds duidelijker.”

NineForNews.nl