De gebeurtenissen stapelen zich op, maar het blijft oorverdovend stil: waarom horen we hier niets over?

• vrijdag 1 september 2023
  • Categorie:
  •   “IJzige stilte, overal, en wij kunnen die doorbreken.”

Robin de Boer 1-9-2023

Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 02:34

Gepensioneerd politieagent Peter Cirk verbaast zich over de ijzige stilte overal om ons heen, terwijl er zo ontzettend veel gebeurt. De ijzige stilte is overal. Terwijl gebeurtenissen zich opstapelen, blijft het oorverdovend stil.

We krijgen via de MSM wel voorgeschoteld wat er in Oekraïne gebeurt, althans dat wat men ons wil doen geloven, maar verder is het ijzig stil, schrijft Cirk, die 42 jaar bij de politie zat, in een blog.

Verdwenen kinderen, uithuisgeplaatste kinderen overleden: stilte. Belastingverhogingen, accijnsverhogingen: stilte. 47 Kamerleden/ministers/staatssecretarissen opgestapt: stilte. 79 aanhoudingen naar aanleiding van de bosbranden in Griekenland: stilte. Een ‘ramp’ op Hawaï, zeker 2000 doden, waar zijn de kinderen van dit eiland, of hun boze ouders of grootouders? Stilte, somt Cirk op.

Hermetisch afgesloten

Op het eiland Maui werd de historische badplaats Lahaina grotendeels verwoest. “Je zou toch verwachten dat […] de vliegtuigen vol zitten met journalisten, die met eigen ogen willen zien, ooggetuigen willen spreken. Verslag doen, de waarheid zoeken. Wat is hier nu gebeurd? Waarom is dit eiland hermetisch afgesloten?” schrijft Cirk. Om Lahaina zijn zwarte hekken geplaatst.

Hij verwacht dat de ijzige stilte alleen maar zwaarder zal worden, door de controle van dictatoriale overheden. “De waarheid is echter niet te stoppen en wij zullen die op een ouderwetse manier moeten gaan overbrengen. We zullen als ouders en grootouders de stilte moeten doorbreken.”

Masterplan

Over Griekenland zegt de gepensioneerde politieagent: “Als je 79 brandstichters arresteert, heb je niet te maken met pyromanen, maar met een masterplan. We zullen elkaar actiever moeten opzoeken en van gedachten wisselen, terwijl wij elkaar kunnen zien, voelen en aanraken.”

Dan is dat vuur nooit te doven, benadrukt Cirk, aangesloten bij Police for Freedom. “IJzige stilte, overal, en wij kunnen die doorbreken.”

NineForNews.nl

Erg mysterieus is ook als je de drone footage ziet van Lahaina. Een wildfire? Hoe dan? Je ziet helemaal geen wild, maar gedomesticeerd gebied met straten en gebouwen. Sterker nog, de gebouwen zijn verwoest, maar de parkjes en bomen staan er nog gewoon, in tact, tussen de verwoeste gebouwen. Hier is iets heel anders gebeurd ...