Forum voor Democratie pakt Rutte én Oekraïne aan in één harde tweet

• donderdag 8 juni 2023
  • Categorie: , ,
  • Een deel van deze pijpleidingen is eigendom van de Nederlandse Gasunie.

Michael van der Galien 8-6-2023

Zie HIER de uitzending

Forum voor Democratie (FvD) heeft hard uitgehaald naar de Nederlandse premier Mark Rutte en Oekraïne in een recente en spraakmakende tweet. De uitspraak, die een golf van reacties heeft teweeggebracht, legt scherp de focus op de financiële relaties tussen Nederland en Oekraïne en de gevolgen daarvan voor Nederlandse belangen.

"Rutte stuurt miljarden naar Oekraïne. Oekraïne gebruikt het geld (onder andere) om de Nord Stream-pijpleidingen op te blazen, zo weten we nu. Civiele infrastructuur die voor 9% in handen is van de Gasunie, een Nederlands staatsbedrijf. Nederlandse belastingbetalers hebben dankzij Rutte ongewild een aanslag gefinancierd op zichzelf," aldus de kritische tweet van FvD.

FvD, dat bekend staat om zijn scherpe en soms controversiële standpunten, wijst erop dat de financiële hulp die premier Rutte aan Oekraïne heeft verleend, indirect heeft bijgedragen aan het saboteren van infrastructuur die deels in Nederlandse handen is. Hierbij gaat het met name om de recente aanslagen op de Nord Stream-pijpleidingen.

Nord Stream, een reeks gaspijpleidingen die Rusland met Europa verbindt, is een cruciaal onderdeel van de Europese energie-infrastructuur. Een deel van deze pijpleidingen is eigendom van de Nederlandse Gasunie.

Help DDS deze moeilijke tijden door te komen. Help ons een vuist te maken tegen de mainstream media én tegen het partijkartel. Strijd zij aan zij met ons. Doneer op BackMe en strijd zij-aan-zij met DDS tegen het de globalistische elites.

Oekraïne, dat onomstotelijk achter deze aanslagen zit, heeft volgens FvD deze daden van sabotage kunnen plegen mede dankzij de financiële steun van Nederland. Dit heeft niet alleen gevolgen voor de Europese gasvoorziening, maar ondermijnt ook direct Nederlandse economische belangen. En het ergste van alles is dat dit betaald is met Nederlands belastinggeld.

DDS

deel van de Nordstream is nb gefabriceerd door een heel bekend Nederlands bedrijf en het inbrengen en positioneren van de leidingen door eveneens heel bekende Nederlandse bedrijven. En dan de boel laten opblazen op gejuig van Pinokkio en zijn medevazalllen. ...................??!!