Telegraaf columnist Leon de Winter: CO2-paniek wordt gebruikt als ideologisch wapen door elites

• woensdag 3 mei 2023
  • De burger betaald dit harde gelag en heeft het volste recht om dan koppen te zien rollen.

Mark Jongeneel 3-5-2023

In zijn column in de Telegraaf van vandaag beweert Leon de Winter dat de Nederlandse energietransitie zinloos is omdat de elites niet van wijken weten en bereid zijn tientallen miljarden over de balk te gooien. Hij suggereert dat de energietransitie voornamelijk wordt gedreven door een ideologisch en politiek wapen, namelijk het dodelijke globale gevaar van CO2.

Volgens De Winter zou het ultiem urgent zijn om het bestellen van spullen in Azië te staken, maar hij vraagt zich af of onze elites daartoe bereid zijn. Hij stelt dat het afschaffen van scheepsverkeer, luchtverkeer en autoverkeer wordt bepleit door bevlogen klimaatgroepen en dat we in de toekomst terug zullen moeten naar vrome, nederige eenvoud om de aarde te redden.

De Belgische chemicus Ferdinand Meeus wordt geciteerd als hij stelt dat om de groene energietransitie te bereiken, wereldwijd elke dag een kerncentrale bijgebouwd zou moeten worden of elke dag 1500 windmolens. Hij voegt eraan toe dat dit natuurlijk niet gaat gebeuren.

De Winter suggereert dat de paniek rondom verschillende crises, waaronder CO2-paniek, wordt aangejaagd en uitvergroot door elites om hun agenda's door te drukken. Hij pleit voor een wantrouwende houding ten aanzien van de agenda's van onze leiders.

Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden.

Dit wantrouwen leeft bij een groot deel van de bevolking. De roep in Westerse landen om parlementaire enquêtes neemt toe rond de gang zaken van de energietransitie. Mochten de parlementaire enquêtes negatief uitvallen voor betrokken (ex) bestuurders en lobbyisten dan moet men worden vervolgd voor het aanrichten van veel schade aan de economie én het milieu. De burger betaald dit harde gelag en heeft het volste recht om dan koppen te zien rollen.

DDS

Stop nu toch eens met het betitelen van een stelletje debielen als 'elite'
    Hun posities zijn niet verkregen op basis van kwaliteiten want die hebben ze niet. Het is uitschot en ik weiger het idee te accepteren als zouden ze boven de normale gezonde burger staan. Hooguit 'elitair uitschot' zou nog kunnen.

Niemand, maar dan ook helemaal niemand kan mij wijsmake, ook de grotendeels corrupte wetenschap niet, dat de 0,04% Co2 in de atmosfeer, zoals al tienduizenden jaren het geval is, nu opeens de wereld doet opwarmende. Hetzelfde met Stikstof (70% stikstof in onze atmosfeer al duizenden jaren)waar ze eigenlijk de Stikstofverbindingen mee bedoelen, maar STIKstof klinkt zo lekker alarmerend, zeker als je de debiele Rob Jetten uitleg over Stikstof hoort geven.
    Al die alarmerende verhalen zijn louter en alleen bedoeld om ons middels belachelijke maatregelen geld uit de zakken te stelen. Rob Jetten weet niet eens wat Stikstof is, laat staan dat deze griezel weet dat ons klimaat beïnvloed wordt middels de zon, golfstromen, aardmagnetisme, vulkaanuitbarstingen, enz . We worden geregeerd door heel slechte mensen, zeker wat betreft karakter en ook opleiding.
    Ik kan beamen dat anoniem 1 volkomen gelijk heeft, het is geen elite, het zijn criminelen van het ergste soort.