#1250: Na verhuizing geen huisarts beschikbaar | Gesprek met L. v/d Griendt

• woensdag 31 mei 2023
  • Lieneke van de Griendt is sinds 1995 huisarts en vindt dat het hele vak op de schop moet omdat er sprake is van een zorginfact.

31-5-2023

Lieneke van de Griendt is sinds 1995 huisarts en vindt dat het hele vak op de schop moet omdat er sprake is van een zorginfact. Eerder al schreef ze een boek over hoe medicijnen nauwelijks effect sorteren bij chronische aandoeningen, nu maakt ze zich hard voor het zogenaamde leefstijlzorgloket, "want dat gaat ons de helft van het spreekuur schelen". 📺 Kijk reclamevrij op petje af https://petjeaf.com/denieuwewereld/posts -- Komt u ook naar de 2e nacht van DNW? Bestel hier uw kaartjes: https://dnw.eventgoose.com/ Patroons krijgen 50% korting. Stuur een mail naar redactie@denieuwewereld.tv voor meer informatie. Lid worden van ons Patronaat? Meld je hier aan! https://petjeaf.com/denieuwewereld In deze video leggen we uit hoe jij je kunt abonneren:    • Welkom bij het DN...   -- 00:00 Introductie: Perikelen met eerstelijns- en tweedelijnszorg 03:58 De huisarts in beeld', een verontrustend rapport 14:58 Meer aandacht voor levensstijl en voeding, minder pillen 27:41 Is je gezondheid je eigen verantwoordelijkheid? 34:53 AI en de huisarts 37:48 De mening van Lieneke over het coronavaccin 43:50 De huisarts komt tijd tekort -- Bronnen en links bij deze uitzending: Lees hier meer over Lieneke van de Griendt: https://huisartslienekevandegriendt.nl/ Bestel het boek 'Studeerden wij medicijnen of geneeskunde? Een nieuwe kijk op de aanpak van chronische aandoeningen' hier: https://libris.nl/postscriptum/boek?a... Bekijk hier een eerder met gesprek met Lieneke van de Griendt over chronische aandoeningen:    • #449: 'Veel patië...   Bekijk hier een eerder met gesprek met Lieneke van de Griendt over het ideale consult:    • #538: Hoe zou een...   Bekijk hier een eerder met gesprek met Lieneke van de Griendt over de rol van de darmen bij chronische aandoeningen:    • #661: 'De darmen ...   De tips van Lieneke voor betrouwbare informatie over gezondheid: https://www.thuisarts.nl/ https://www.moetiknaardedokter.nl/ https://www.partnerschapovergewicht.nl/ Binnenkort: https://www.checkoorzakenovergewicht.nl/ -- De Nieuwe Wereld TV is een platform dat mensen uit verschillende disciplines bij elkaar brengt om na te denken over grote veranderingen die op komst zijn door een combinatie van snelle technologische ontwikkelingen en globalisering. Het is een initiatief van filosoof Ad Verbrugge in samenwerking met anchors Jelle van Baardewijk, Marlies Dekkers en Willem de Witte. De Nieuwe Wereld TV wordt gemaakt in samenwerking met Centrum Ethos aan de VU en Filosofische School Nederland. Wil je ons éénmalig steunen? Dat kan hier: https://www.whydonate.nl/donate/denie... Je kunt ook direct een bedrag overmaken op het volgende rekening nummer: NL61 RABO 0357 5828 61 t.n.v. Stichting De Nieuwe Wereld Onze website: https://denieuwewereld.tv/ DNW heeft ook een Substack. Meld je hier aan: https://denieuwewereld.substack.com/ Lieneke van de Griendt studeren wij medicijnen of geneeskunde? https://huisartslienekevandegriendt.nl/

Dekker zei

Het is een gigantische puinhoop in de gezondheidszorg en daar kan ik over meepraten. Schaalvergroting is het toverwoord bij de politiek, ziekenhuizen worden gesloten en zo blijven er een paar zorgfabrieken over waar op een verschrikkelijke manier langs elkaar heen gewerkt wordt.