Filmpje! Pieter Omtzigt sloopt Mark Rutte: 'Liegen en bedriegen!'

• donderdag 25 mei 2023
  • Categorie: , ,
  •  Dit is liegen en bedriegen

Filmpje! Pieter Omtzigt sloopt Mark Rutte: 'Liegen en bedriegen!'

Bij het debat over de Toeslagenaffaire heeft onafhankelijk Kamerlid Pieter Omtzigt keihard uitgehaald naar Mark Rutte. De premier en zijn half-criminele vrienden van het kabinet hebben namelijk jarenlang gelogen en bedrogen, aldus Omtzigt, over deze zaak. En zelfs nu worden al die Toeslagenouders nog steeds niet goed geholpen. "Kijk die ouders in hun ogen," beet Omtzigt Rutte toe.

Een normale politicus zou heel ongemakkelijk in de Tweede Kamer zitten bij het zoveelste debat over de Toeslagenaffaire. Want uit nieuwe informatie is bekend geworden dat het kabinet al veel langer wist dat het misging met Toeslagen, dat de Dienst Toeslagen stiekem dealtjes probeert te sluiten met rechters... en dat heel veel Toeslagengezinnen nog steeds niet geholpen worden.

Maar Mark Rutte voelt zich daar totaal niet ongemakkelijk bij. Onze VVD-premier vindt het allemaal best. Het glijdt van hem af. Als een echte psychopaat kan hij zich daar totaal niet druk om maken. Het enige dat hij vervelend vindt is als iemand hém in de weg zit. Dan kan hij schreeuwen en tieren. Voor de rest interesseert het hem geen bal.

Gelukkig zijn er Kamerleden die Rutte wél willen aanpakken - hoewel dat hem blijkbaar ook niets uitmaakt. Zo heeft Pieter Omtzigt Rutte flink te kijken gezet in het debat over de Toeslagenaffaire. Hij eiste "binnen een maand alles, maar dan ook alles wat er nog ligt" van Rutte," zei het Kamerlid. En als Rutte dat niet doet, nou, dan moet er maar beslag gelegd worden op alle stukken, op alle documenten van de belastingdienst. Een soort van parlementaire politie. Iets anders kan niet.

Steun DDS op BackMe: samen pakken we het mediakartel aan. Deze steun is heel nuttig in deze zware economische tijden. Steun ons dus! Dat kan met een groter of een kleiner bedrag... en help ons het partijkartel en het mediakartel te slopen.

Rutte maakt er bewust een puinhoop van, aldus Omtzigt. Hij kan gewoon niet vertrouwd worden. "Kijk die ouders in hun ogen," beet hij de psychopatische premier toe. Die deed dat natuurlijk niet, want het interesseert hem allemaal geen bal. Daarbij haalde hij ook hard uit naar de beslissing van het kabinet om stiekempjes aan rechters te vragen om uitstel te geven voor het oplossen van deze zaken; een verzoek waarbij de Toeslagengezinnen zelf totaal genegeerd werden.

DDS