blckbx today #171: VN wil regie bij crises | Geopolitiek tegenoffensief | Geen kinderen door klimaatangst

• maandag 8 mei 2023
  •  VN wil regie bij crises | Geopolitiek tegenoffensief | Geen kinderen door klimaatangst

Zie de uitzending Aanvang 19.00 uur

8-5-2023

Na het pandemieverdrag pleit de VN nu voor een zogenaamd ‘Emergency Platform’, waarmee het de regie in handen krijgt bij mondiale crises. Wat zijn hiervan de gevolgen? Naast de geopolitieke ontwikkelingen die we vaker in blckbx today bespreken, lijkt er nu ook een aanzwellende tegenbeweging op gang. De zogenoemde 'Klimaatproblematiek' zorgt wereldwijd voor veel angst over mogelijke gezinsuitbreiding, zo blijkt ook in Nederland uit een artikel van het AD. Hoe zit dit precies en hoe kunnen we dit oplossen?

Maandag 8 mei 2023

In de uitzending van vanavond onder andere:

• Na het pandemieverdrag pleit de VN nu voor een zogenaamd ‘Emergency Platform’, waarmee het de regie in handen krijgt bij mondiale crises. Wat zijn hiervan de gevolgen?
    • Naast de geopolitieke ontwikkelingen die we vaker in blckbx today bespreken, lijkt er nu ook een aanzwellende tegenbeweging op gang.
    • De zogenoemde 'Klimaatproblematiek' zorgt wereldwijd voor veel angst over mogelijke gezinsuitbreiding, zo blijkt ook in Nederland uit een artikel van het AD. Hoe zit dit precies en hoe kunnen we dit oplossen?

Desk: redacteur Roy Bernabela, onderzoeksjournalist Daan de Wit, gezondheidspsycholoog Huibrecht Boluijt
    Presentatie: Sanae Orchi

blckbx