#1236: Een brood gaat 100.000 euro kosten!? | Gesprek met Erik Geenen

• woensdag 17 mei 2023
  •   "De Euro is een gigantische wolkenkrabber zonder fundament".

17-5-2023

Marlies Dekkers in gesprek met aandeelhoudersactivist "tegen wil en dank" Erik Geenen, over de kwetsbaarheid van ons geldsysteem. "De Euro is een gigantische wolkenkrabber zonder fundament". 📺 Kijk reclamevrij op petje af https://petjeaf.com/denieuwewereld/posts Lid worden van ons Patronaat? Meld je hier aan! https://petjeaf.com/denieuwewereld In deze video leggen we uit hoe jij je kunt abonneren:    • Welkom bij het DN...   -- Stel: je wordt op een maandagochtend wakker en het financiële systeem werkt niet meer zoals je gewend was. Je kunt niet zomaar meer pinnen, slechts een beperkt bedrag per dag opnemen en het geld is ineens een stuk minder waard dan het was. Het is de dag dat de Euro viel. Is zoiets denkbaar? Volgens Erik Geenen zeer zeker, het is zelfs onvermijdelijk. Het tientje van Lieftinck toont dat het voorgestelde scenario niet zomaar uit de lucht is gegrepen. Een gesprek over schulden, rente en te grote banken. Over de repo crisis van september 2019 en de Noodwet financieel verkeer. "We zitten in een illusie van fictieve rijkdom". -- 0:00 Word lid van ons Patronaat! 0:35 Wie is Erik Geenen? 4:12 Moderne tulpenmanie 7:33 Schuld, rente en te grote banken 11:53 Een onvermijdelijke, totale reset 20:04 "Het geld is niks meer waard" 36:17 Putin & Xi: I call your bluff 41:54 Een gouden toekomst? 44:50 Over struisvogels en realisten -- De Nieuwe Wereld TV is een platform dat mensen uit verschillende disciplines bij elkaar brengt om na te denken over grote veranderingen die op komst zijn door een combinatie van snelle technologische ontwikkelingen en globalisering. Het is een initiatief van filosoof Ad Verbrugge in samenwerking met anchors Jelle van Baardewijk, Marlies Dekkers en Willem de Witte. De Nieuwe Wereld TV wordt gemaakt in samenwerking met Centrum Ethos aan de VU en Filosofische School Nederland. Wil je ons éénmalig steunen? Dat kan hier: https://www.whydonate.nl/donate/denie... Je kunt ook direct een bedrag overmaken op het volgende rekening nummer: NL61 RABO 0357 5828 61 t.n.v. Stichting De Nieuwe Wereld Onze website: https://denieuwewereld.tv/ DNW heeft ook een Substack. Meld je hier aan: https://denieuwewereld.substack.com/