ON! verheugd: CvdM stelt NPO in ongelijk

• maandag 17 april 2023
  • Categorie: , ,
  • ///// we dan ook streven naar eerlijke verslaggeving binnen de kaders van de democratie.

ON! verheugd: CvdM stelt NPO in ongelijk

Omroep Ongehoord Nederland reageert verheugd op de beslissing van het Commissariaat voor de Media om het verzoek van de stichting Nederlandse Publieke Omroep om handhavend op te treden tegen ON! af te wijzen.

Het verwijt van de NPO dat er sprake van haatzaaien, onvoldoende journalistieke kwaliteit en te weinig afstand van de politiek zou zijn in de uitzendingen van Ongehoord Nieuws van 10 mei 2022 en 15 september 2022 wordt door het CvdM om meerdere redenen ter zijde geschoven. Onder andere wordt aangegeven dat de uitlatingen onder de vrijheid van meningsuiting zouden kunnen vallen. Uiteraard proberen wij ons altijd te verbeteren en ons door te ontwikkelen als jonge omroep. Wij zien in dit besluit van de CvdM mede een erkenning van ons bestaansrecht en een waarborg van de pluriformiteit binnen het publieke bestel.

ON! laat als ledenomroep een duidelijk ‘ongehoord’ geluid horen bij grote maatschappelijke discussiepunten zoals massa-immigratie, stikstof en klimaatplannen. Dat hebben we vanaf dag één ook altijd duidelijk kenbaar gemaakt. De recente uitslag van de verkiezingen in Nederland, en ook in andere Europese landen, toont aan dat onze visie steeds breder wordt gedragen. In onze uitzendingen blijven we dan ook streven naar eerlijke verslaggeving binnen de kaders van de democratie.

Bron:
    ongehoordnederland.tv