Grensoverschrijdend gedrag in de Tweede Kamer? Totaal onverwacht

• Categorie:
  • Groot nieuws!

Michael van der Galien 19-4-2023

De Tweede Kamer is een broedplaats voor grensoverschrijdend gedrag, en wij vinden het allemaal zo'n ongelofelijke ramp. Uit een onderzoek van de Universiteit Utrecht blijkt namelijk dat vooral Kamerleden en ambtelijk leidinggevenden zich schuldig maken aan dit soort gedrag. Wat een volkomen onverwachte en schokkende ontdekking, toch?

Maar liefst één op de drie deelnemers aan het onderzoek heeft grensoverschrijdend gedrag ervaren. Wat een drama! We kunnen ons nauwelijks voorstellen hoe deze arme zielen moeten lijden onder zulke barbaarse omstandigheden.

De deelnemers hadden zoveel te klagen, dat we haast medelijden met ze krijgen: roddelen, kleineren, discriminatie, sabotage, pesten, schelden en schreeuwen. En als klap op de vuurpijl zelfs bedreiging en (seksuele) intimidatie. Oh, wat een tragedie!

Laten we vooral onze tijd verdoen met het uitvergroten van deze "meer dan een reeks incidenten" en er een enorm schandaal van maken. Want zeg nou zelf, wie heeft er nu echt baat bij een prettige werkomgeving in de Tweede Kamer? Dus laten we met z'n allen het grootste drama maken van dit grensoverschrijdend gedrag. We zouden immers niet willen dat onze politici en ambtenaren zich gaan gedragen als fatsoenlijke, respectvolle volwassenen, toch?

Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden.

Natuurlijk is het enige hilarische hieraan dat al die partijen de hele tijd zeggen te Deugen - en onlangs nog hard uithaalden naar Thierry Baudet omdat die soms - niet schrikken! - boos wordt. Maar blijkbaar is dat helemaal niet zo gek en abnormaal daar, in de Tweede Kamer. Nee, het gebeurt zelfs heel vaak dat Kamerleden en ambtelijk leidinggevenden weleens boos worden. Sterker nog, als je dit nieuws leest besef je dat het daar een enorme pressure cooker is, in Den Haag. Een hogedrukpan.

Schrikken zeg! Wie had dát nou verwacht?

DDS