blckbx today #150: Van der Plas met BBB de grootste? | bankencrash VS | modellen regeren politiek

• maandag 13 maart 2023
  • Van der Plas met BBB de grootste? | bankencrash VS | modellen regeren politiek

Zie Hier de uitzending (aanvang 19.00 uur)

Aanstaande woensdag vinden de Provinciale Statenverkiezingen plaats. Is een historische verkiezingsdag aanstaande en wordt Caroline van der Plas met BBB de grootste partij? Silicon Valley Bank (SVB) is failliet. Staan we aan de vooravond van een nieuwe bankencrisis nu de Amerikaanse overheid de SVB moest redden en ook andere banken wankelen?

Maandag 13 maart 2023

In de uitzending van vanavond onder andere:

• Aanstaande woensdag vinden de Provinciale Statenverkiezingen plaats. Is een historische verkiezingsdag aanstaande en wordt Caroline van der Plas met BBB de grootste partij? Maurice de Hond geeft vandaag zijn analyse.
    • Silicon Valley Bank (SVB) is failliet. Staan we aan de vooravond van een nieuwe bankencrisis nu de Amerikaanse overheid de SVB moest redden en ook andere banken wankelen? Jurist Sven Hulleman praat ons bij.
    • Modellen regeren onze politiek, maar is dat wel verstandig? Professor Ronald Meester schreef er een boek over - "Van Aardbeving tot Zoönose" - en staat aan tafel.

Desk: jurist Sven Hulleman, hoogleraar waarschijnlijkheidsrekening prof. dr. Ronald Meester en opiniepeiler Maurice de Hond

Presentatie: Sanae Orchi

blckbx today