Nebensja breekt met “voormalige westelijke partners”: “Wij geloven niets meer van u”

• zaterdag 18 februari 2023
  •  “We hebben geen vertrouwen meer in u en kunnen geen geloof meer schenken aan uw beloftes.”

Nebensja breekt met “voormalige westelijke partners”: “Wij geloven niets meer van u”

(Vertaling: E.J. Bron)

De permanente vertegenwoordiger van Rusland in de VN-veiligheidsraad, Vasily Nebensja (foto), nam de verjaardag van de ondertekening van VN-resolutie 2202 als aanleiding om hard af te rekenen met de “voormalige westelijke partners”. De westelijke landen zouden hebben laten zien dat ze er niet in geïnteresseerd zouden zijn om “samen met Rusland een systeem van Europese en euro-Atlantische veiligheid op te bouwen”, maar alleen maar eentje dat tegen Rusland gericht zou zijn.

Acht jaar geleden, op 17 februari 2015, nam de VN-veiligheidsraad resolutie 2202 ter ondersteuning en uitvoering van het Akkoord van Minsk aan. In de daaropvolgende jaren kwam de VN-veiligheidsraad regelmatig bijeen om de uitvoering van de overeenkomsten te controleren.

De permanente vertegenwoordiger van Rusland in de VN-veiligheidsraad, Vasily Nebensja, nam de verjaardag van de ondertekening van VN-resolutie 2202 als aanleiding om hard af te rekenen met de “voormalige westelijke partners”. Nebensja vroeg hen hoe het zou kunnen dat ze steeds opnieuw hun ondersteuning voor de Akkoorden van Minsk in de VN-veiligheidsraad tot uitdrukking brachten, ja zelfs desbetreffende documenten ondertekenden, in de wetenschap dat dit alleen maar zou dienen ter voorbereiding van een oorlog tegen Rusland.

De 60-jarige diplomaat stelde op niet mis te verstande wijze vast: “Wij zullen niet meer zo kunnen verder leven als tot nu toe, dat is absoluut duidelijk. (…) “We hebben geen vertrouwen meer in u en kunnen geen geloof meer schenken aan uw beloftes.”

De westelijke landen zouden hebben laten zien dat ze er niet in geïnteresseerd zouden zijn om “samen met Rusland een systeem van de Europese en euro-Atlantische veiligheid op te bouwen”, maar alleen maar eentje dat tegen Rusland gericht zou zijn.

Steeds meer mensen zouden echter de westelijke leugens inzien en begrijpen dat Rusland geen andere keuze gehad zou hebben dan zich tegen het Westen te beschermen.

Bron:
    rt.de

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)